Problematika vizuálního smogu ve veřejném prostoru

DSpace Repository

Language: English čeština 

Problematika vizuálního smogu ve veřejném prostoru

Show simple item record

dc.contributor.advisor Šula, Tomáš
dc.contributor.author Oulehlová, Aneta
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:36Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:36Z
dc.date.issued 2019-01-31
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45673
dc.description.abstract Diplomová práce se věnuje problematice vizuálního smogu ve veřejném prostoru, konkrétně ve městě Zlín. Zabývá se otázkami vizuální estetiky města a vizuální komunikací komerčních subjektů v něm. Teoretická část definuje pojem vizuální smog a popisuje působení vizuálního smogu v různých oblastech. V praktické části je popsána situace reklamního označování ve městě Zlín, na kterou navazuje kvalitativní a kvantitativní výzkum. Ten zjišťuje postoje veřejnosti a komerčních subjektů k vizuální estetice města. Na základě zjištěných poznatků je v poslední části diplomové práce navržen projekt, jehož cílem je aplikace jednotlivých kroků, které přispějí k očištění města od vizuálního smogu.
dc.format 105 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject vizuální smog cs
dc.subject reklama cs
dc.subject outdoorová média cs
dc.subject vizuální znečištění cs
dc.subject veřejný prostor cs
dc.subject visual smog en
dc.subject advertising en
dc.subject outdoor media en
dc.subject visual pollution en
dc.subject public space en
dc.title Problematika vizuálního smogu ve veřejném prostoru
dc.title.alternative The Problematics of Visual Smog in the Public Space
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Illík, Rostislav
dc.date.accepted 2019-05-21
dc.description.abstract-translated The master thesis discusses an issue of visual smog in public space, concretely in the city Zlín. The thesis deals with the questions concerning the visual aesthetics of the city itself and the visual communication of commercial subjects based on it. A theoretical part defines the term visual smog and describes its influence in different spheres. Real usage of advertisement signs in the city Zlín is described in a practical part. This section is followed by qualitative and quantitative research, which is a continuation of the introduction of the current situation in Zlín. The research is being conducted in regard to find out about attitudes of the public and commercial subjects towards the visual aesthetics of the city. Based on the knowledge found by undertaking the research, a final part of the master thesis is going to present the project, whose aim is to apply certain steps which can help the city to eliminate its visual smog.
dc.description.department Ústav marketingových komunikací
dc.thesis.degree-discipline Marketingové komunikace cs
dc.thesis.degree-discipline Marketing Communications en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Mediální a komunikační studia cs
dc.thesis.degree-program Media and Communication Studies en
dc.identifier.stag 53415
utb.result.grade A
dc.date.submitted 2019-04-18


Files in this item

Files Size Format View Description
oulehlová_2019_dp.pdf 5.143Mb PDF View/Open None
oulehlová_2019_op.doc 152.5Kb Unknown View/Open None
oulehlová_2019_vp.doc 151Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account