Problematika vizuálního smogu ve veřejném prostoru
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šula, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Oulehlová, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:36Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45673
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se věnuje problematice vizuálního smogu ve veřejném prostoru, konkrétně ve městě Zlín. Zabývá se otázkami vizuální estetiky města a vizuální komunikací komerčních subjektů v něm. Teoretická část definuje pojem vizuální smog a popisuje působení vizuálního smogu v různých oblastech. V praktické části je popsána situace reklamního označování ve městě Zlín, na kterou navazuje kvalitativní a kvantitativní výzkum. Ten zjišťuje postoje veřejnosti a komerčních subjektů k vizuální estetice města. Na základě zjištěných poznatků je v poslední části diplomové práce navržen projekt, jehož cílem je aplikace jednotlivých kroků, které přispějí k očištění města od vizuálního smogu. |
|
dc.format |
105 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vizuální smog
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
outdoorová média
|
cs |
dc.subject |
vizuální znečištění
|
cs |
dc.subject |
veřejný prostor
|
cs |
dc.subject |
visual smog
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
outdoor media
|
en |
dc.subject |
visual pollution
|
en |
dc.subject |
public space
|
en |
dc.title |
Problematika vizuálního smogu ve veřejném prostoru |
|
dc.title.alternative |
The Problematics of Visual Smog in the Public Space |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Illík, Rostislav |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The master thesis discusses an issue of visual smog in public space, concretely in the city Zlín. The thesis deals with the questions concerning the visual aesthetics of the city itself and the visual communication of commercial subjects based on it. A theoretical part defines the term visual smog and describes its influence in different spheres. Real usage of advertisement signs in the city Zlín is described in a practical part. This section is followed by qualitative and quantitative research, which is a continuation of the introduction of the current situation in Zlín. The research is being conducted in regard to find out about attitudes of the public and commercial subjects towards the visual aesthetics of the city. Based on the knowledge found by undertaking the research, a final part of the master thesis is going to present the project, whose aim is to apply certain steps which can help the city to eliminate its visual smog. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53415
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account