Kulturní centrum jako podpora rozvoje a udržitelnosti kreativního potenciálu ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Šviráková, Eva
|
|
dc.contributor.author |
Kořínková, Anežka
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:36Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:36Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45665
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá tématem kulturního centra jako nástrojem pro podporu rozvoje a udržitelnosti kreativního potenciálu se zaměřením na město Zlín. V teoretické části je nastíněna důležitost podpory kreativních a kulturních průmyslů v regionech a jejich význam pro ekonomiku. Praktická část se věnuje charakteristice konceptu MeetFactory a kvalitativnímu výzkumu, který mapuje zájem a postoje k otevření kulturního centra ve Zlíně. V následné projektové části je navržen model kulturního centra, vycházející z poznatků zjištěných v části praktické. |
|
dc.format |
94 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kulturní centrum
|
cs |
dc.subject |
kulturní a kreativní průmysly
|
cs |
dc.subject |
kulturní politika
|
cs |
dc.subject |
MeetFactory
|
cs |
dc.subject |
Zlín
|
cs |
dc.subject |
kreativní ekonomika
|
cs |
dc.subject |
cultural center
|
en |
dc.subject |
cultural and creative industries
|
en |
dc.subject |
cultural policy
|
en |
dc.subject |
MeetFactory
|
en |
dc.subject |
Zlín
|
en |
dc.subject |
creative economy
|
en |
dc.title |
Kulturní centrum jako podpora rozvoje a udržitelnosti kreativního potenciálu ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
Cultural Center as a Support of Development and Sustainability of the Creative Potential in Zlin |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kotyzová, Pavla |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the theses is to examine a cultural center as a means to develop and sustain a creative potential in the city of Zlín. The theoretical part outlines the importance of providing support to the creative and cultural industries in the regions and discusses their economical significance. The practical part provides a characteristics of the concept of "MeetFactory" and includes a quantitative research which maps the interest in and attitude towards a potential cultural center in Zlín. The following project section proposes a model of a cultural center based on the finding gathered in the practical part. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53392
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account