Marketingová komunikace crowdfundingových kampaní studentských filmů UTB
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Soukalová, Radomila
|
|
dc.contributor.author |
Fojtík, Petr
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45648
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem práce je marketingová komunikace crowdfundingových projektů se zaměřením na filmy z produkce studentů Ateliéru Audiovizuální tvorba FMK UTB ve Zlíně. Teoretická část popisuje základní pojmy z oblasti filmového marketingu a financování filmového průmyslu. Praktická část představuje prostředí výzkumu a pětici projektů, které dále analyzuje skrze individuální hloubkové rozhovory. Prostřednictvím kvantitativního šetření zpětně zjišťuje účinnost komunikačních kampaní jednotlivých projektů a nabízí vhled do hlavní cílové skupiny - studentů UTB. Tato zjištění jsou východiskem pro projektovou část, která obsahuje návrh komunikační kampaně konkrétního crowdfundingového projektu. |
|
dc.format |
93 s. (155 880 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
crowdfunding
|
cs |
dc.subject |
studentský film
|
cs |
dc.subject |
financování filmu
|
cs |
dc.subject |
marketing
|
cs |
dc.subject |
marketingová komunikace
|
cs |
dc.subject |
komunikační kampaň
|
cs |
dc.subject |
crowdfunding
|
en |
dc.subject |
student film
|
en |
dc.subject |
film finance
|
en |
dc.subject |
marketing
|
en |
dc.subject |
marketing communication
|
en |
dc.subject |
communication campaign
|
en |
dc.title |
Marketingová komunikace crowdfundingových kampaní studentských filmů UTB |
|
dc.title.alternative |
Marketing Communication of Crowdfunding Campaigns for TBU Student Films |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Káčerková, Eliška |
|
dc.date.accepted |
2019-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The focus of this thesis is on marketing communication of crowdfunding projects for films produced by students of Audiovisual Arts Studio of FMC TBU in Zlin. The theoretical part covers the essential terms from the field of film marketing and film finance. The practical part introduces research of environment and five projects, which are then analysed through in-depth interviews. By using quantitative survey, it also analyses the efficiency of their communication campaigns and introduces the main target group - students of TBU. All of these findings serves as resources for the project part, which contains a concept for a communication campaign for a specific crowdfunding project. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53372
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account