Sociální reklama proti používání mobilních telefonů za volantem
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Harantová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Poláčková, Ivana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:35Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45635
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním sociálních reklam proti používání mobilních telefonů Asociace českých pojišťoven a BESIP. Teoretická část se věnuje sociální reklamě z hlediska terminologického vymezení pojmů souvisejících s tématem a doposud zkoumaným vlastnostem sociální reklamy. Práce dále sleduje vnímání sociální reklamy konkrétně proti používání mobilních telefonu za volantem za použití konkrétních reklamních apelů. Praktická část práce se zabývá kvalitativním výzkumem a jeho vyhodnocením. Zkoumá vnímání sociálních reklam Asociace českých pojišťoven a BESIP výzkumnou metodou focus group. |
|
dc.format |
60 s. (77 884 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociální marketing
|
cs |
dc.subject |
sociální reklama
|
cs |
dc.subject |
neziskový
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
apel
|
cs |
dc.subject |
sociální problém
|
cs |
dc.subject |
mobilní telefon
|
cs |
dc.subject |
Asociace českých pojišťoven
|
cs |
dc.subject |
BESIP
|
cs |
dc.subject |
social marketing
|
en |
dc.subject |
social advertising
|
en |
dc.subject |
nonprofit
|
en |
dc.subject |
emotions
|
en |
dc.subject |
appeal
|
en |
dc.subject |
social problem
|
en |
dc.subject |
mobile phone
|
en |
dc.subject |
Association of Czech Insurance Companies
|
en |
dc.subject |
BESIP
|
en |
dc.title |
Sociální reklama proti používání mobilních telefonů za volantem |
|
dc.title.alternative |
Social Advertising Aimed Against Using Mobile Phones While Driving |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Rygl, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis covers the perception of social advertisements against the use of mo-bile phones, filmed by the Association of Czech Insurance Companies and BESIP. The theoretical part deals with social advertising from the perspective of terminological defi-nition of terms related to the topic, and properties of social advertising that have been examined so far. The thesis also specifically deals with the perception of social adverti-sing against the use of mobile phones behind the wheel using specific advertising appeals. The practical part engages in qualitative research and its evaluation. It examines the per-ception of social advertisements made by the Association of Czech Insurance Companies and BESIP, using the focus group research method. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53358
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account