Humor v Reklamě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Horňák, Pavel
|
|
dc.contributor.author |
Májek, Adam
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:34Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:34Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45602
|
|
dc.description.abstract |
V předkládané bakalářské práci se zaměřuji na humor v reklamě, přesněji se zaměřuji na kampaň, která obdržela EFFIE AWADS 2018. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části vycházím z odborné literatury, uvádím definici reklamy a humoru, formu-luji vznik humoru v reklamě, definuji základní pojmy týkající se zadaného tématu, uvádím teorie, formy a komponenty humoru. Obsahem praktické části je analýza sekundárních zdro-jů hodnotící úspěšnost kampaně. Tato analýza je doplněna o dotazníkové šetření, jehož vý-sledky jsou konfrontovány se stanovenými výzkumnými otázkami. |
|
dc.format |
56 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
humor
|
cs |
dc.subject |
reklama
|
cs |
dc.subject |
emoce
|
cs |
dc.subject |
vtip
|
cs |
dc.subject |
kreativita
|
cs |
dc.subject |
humor
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
emotion
|
en |
dc.subject |
wit
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.title |
Humor v Reklamě |
|
dc.title.alternative |
Humor in Advertising |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wroblowská, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
In the presented bachelor thesis focuses on humor in advertising, more specifically I focus on the campaign that received the EFFIE AWADS 2018. The thesis is divided into theoreti-cal and practical part . In In the theoretical part I of the literature review, I present the definition of advertising and humor, the author the emergence of humor in advertising, I define the basic concepts related to the assigned topic, I present the theory, forms and components of humor. The content of the practical part is an analysis of secondary sources evaluating the success of the campaign. This analysis is complemented by a questionnaire survey, the results of which are compared with the established research questions. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53316
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account