Marketing a marketingová komunikace divadla
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Bačuvčík, Radim
|
|
dc.contributor.author |
Ibrová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:29Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:29Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-31 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45481
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá tématem marketingu divadla a kultury. Přímo se zaměřuje na specifika komunikace s mladým publikem, konkrétně na příkladu pražského Divadla v Dlouhé. V teoretické části jsou zpracována základní východiska arts marketingu, marketingu divadla a divadelního publika. Praktická část poté obsahuje analýzu současných marketingových aktivit Divadla v Dlouhé a zpracování kvantitativního výzkumu mezi mladými diváky. Informace získané v obou částech práce jsou pak využity k formulaci návrhů na zlepšení komunikace s mladým publikem. |
|
dc.format |
72 s. (90 050 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
marketing kultury
|
cs |
dc.subject |
arts marketing
|
cs |
dc.subject |
marketing divadla
|
cs |
dc.subject |
mladé publikum
|
cs |
dc.subject |
Divadlo v Dlouhé
|
cs |
dc.subject |
culture marketing
|
en |
dc.subject |
arts marketing
|
en |
dc.subject |
theatre marketing
|
en |
dc.subject |
young audience
|
en |
dc.subject |
Divadlo v Dlouhé
|
en |
dc.title |
Marketing a marketingová komunikace divadla |
|
dc.title.alternative |
Marketing and Marketing Communication of a Theatre |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kamas, Patrik |
|
dc.date.accepted |
2019-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented Bachelor thesis deals with the topic of culture and theatre marketing. It focuses specifically on the particularities of communication with young audiences, further explained on the example of Prague theatre Divadlo v Dlouhé. The theoretical part lays the basics of arts marketing, theatre marketing and audiences. The practical part contains an analysis of current marketing activities of Divadlo v Dlouhé and conducts a quantitative research among young audiences. The information gathered from both parts of the thesis then serve as a foundation for suggestions directed at improving communication with young theatre patrons. |
|
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
53150
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account