Příčiny záškoláctví žáků základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Valentová, Žaneta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:13Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:13Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45106
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na žáky základních škol a možné příčiny jejich záškoláctví. Teoretická část je rozdělena na 3 kapitoly. První kapitola je zaměřena na oblast výchovy v rodině, vymezuje výchovné styly a dále možný vliv rodiny na záškoláctví žáků. Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu rizikové chování žáků a možností prevence před jeho výskytem. Poslední kapitola objasňuje pojem záškoláctví, popisuje jeho příčiny, formy a možnosti, které lze využít k řešení tohoto jevu. Navazující praktická část se pomocí kvalita-tivního výzkumu zaměřuje na zjišťování příčin, vedoucí žáky k neplnění školní docházky (zmapování nejčastějších důvodů absence u žáků - jaké příčiny vedoucí k záškoláctví jsou u žáků nejčastější), jakým způsobem je absence omlouvána a taky do jaké míry ovlivňuje situ-ace v rodině neúčast ve vyučování. |
|
dc.format |
48 s. (74 592 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
výchova v rodině
|
cs |
dc.subject |
rizikové chování
|
cs |
dc.subject |
prevence
|
cs |
dc.subject |
záškoláctví
|
cs |
dc.subject |
family upbringing
|
en |
dc.subject |
risky behavior
|
en |
dc.subject |
prevention
|
en |
dc.subject |
truancy
|
en |
dc.title |
Příčiny záškoláctví žáků základních škol |
|
dc.title.alternative |
Causes of Truancy of Elementary School Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Blaštíková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2019-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on primary school pupils and possible causes of their truancy. The theoretical part is divided into 3 chapters. The first chapter is directed on the education within a family. It also defines educational styles and the possible influence of the family on the truancy of pupils. The second chapter deals with the definition of the risky behavior of pupils and its possible prevention. The last chapter explains the concept of truancy. Mo-reover it describes its causes, forms and possible solutions of this phenomenon. The practi-cal part, using qualitative research, identifies causes that lead pupils to fail school attendan-ce (it introduces the most frequent reasons for missed-classes among the pupils). Subseque-ntly it includes the way the non-attendance is apologized and further it involves the family influence on not attending school. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
52589
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
prevence sociálně patologických jevů
|
cs |
local.subject |
pathological social phenomena prevention
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account