Příčiny záškoláctví žáků základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Příčiny záškoláctví žáků základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Hladík, Jakub
dc.contributor.author Valentová, Žaneta
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:13Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:13Z
dc.date.issued 2019-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45106
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na žáky základních škol a možné příčiny jejich záškoláctví. Teoretická část je rozdělena na 3 kapitoly. První kapitola je zaměřena na oblast výchovy v rodině, vymezuje výchovné styly a dále možný vliv rodiny na záškoláctví žáků. Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu rizikové chování žáků a možností prevence před jeho výskytem. Poslední kapitola objasňuje pojem záškoláctví, popisuje jeho příčiny, formy a možnosti, které lze využít k řešení tohoto jevu. Navazující praktická část se pomocí kvalita-tivního výzkumu zaměřuje na zjišťování příčin, vedoucí žáky k neplnění školní docházky (zmapování nejčastějších důvodů absence u žáků - jaké příčiny vedoucí k záškoláctví jsou u žáků nejčastější), jakým způsobem je absence omlouvána a taky do jaké míry ovlivňuje situ-ace v rodině neúčast ve vyučování.
dc.format 48 s. (74 592 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject výchova v rodině cs
dc.subject rizikové chování cs
dc.subject prevence cs
dc.subject záškoláctví cs
dc.subject family upbringing en
dc.subject risky behavior en
dc.subject prevention en
dc.subject truancy en
dc.title Příčiny záškoláctví žáků základních škol
dc.title.alternative Causes of Truancy of Elementary School Pupils
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Blaštíková, Lucie
dc.date.accepted 2019-06-04
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on primary school pupils and possible causes of their truancy. The theoretical part is divided into 3 chapters. The first chapter is directed on the education within a family. It also defines educational styles and the possible influence of the family on the truancy of pupils. The second chapter deals with the definition of the risky behavior of pupils and its possible prevention. The last chapter explains the concept of truancy. Mo-reover it describes its causes, forms and possible solutions of this phenomenon. The practi-cal part, using qualitative research, identifies causes that lead pupils to fail school attendan-ce (it introduces the most frequent reasons for missed-classes among the pupils). Subseque-ntly it includes the way the non-attendance is apologized and further it involves the family influence on not attending school.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 52589
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2019-04-25
local.subject prevence sociálně patologických jevů cs
local.subject pathological social phenomena prevention en


Files in this item

Files Size Format View Description
valentová_2019_dp.pdf 1.316Mb PDF View/Open None
valentová_2019_op.docx 17.43Kb Unknown View/Open None
valentová_2019_vp.docx 15.73Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account