Adaptace dítěte na školní prostředí

DSpace Repository

Language: English čeština 

Adaptace dítěte na školní prostředí

Show simple item record

dc.contributor.advisor Divošová, Romana
dc.contributor.author Kytlicová, Jana
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:11:12Z
dc.date.available 2019-07-04T09:11:12Z
dc.date.issued 2019-01-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/45076
dc.description.abstract Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí na školní prostředí. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části popisuji mladší školní věk dítěte, možný výběr škol (tradiční a alternativní školy) a proces adaptace dětí na školní prostředí. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující adaptaci dítěte, věnuje se vlivu rodiny, školy, třídy a také významu učitele. Praktická část popisuje výsledky kvalitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím rozhovorů s učitelkami veřejné a soukromé školy. Podkladem pro výzkum je jejich zkušenost s adaptačním stupněm (předškoličkou). Jejich pohledem je zkoumán význam adaptačního stupně (předškoličky) v procesu adaptace dítěte na školní prostředí.
dc.format 46 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject adaptace cs
dc.subject mladší školní věk cs
dc.subject školní prostředí cs
dc.subject adaptation en
dc.subject younger-school-age en
dc.subject school environment en
dc.title Adaptace dítěte na školní prostředí
dc.title.alternative Adaptation of a Child to School Environment
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Pečivová, Veronika
dc.date.accepted 2019-06-03
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis deals with adaptation of the children to the school environment. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the younger-school-age, the possible selection of the schools (the traditional schools and the alternative chools) and the process of the adaptation to the school environment. The thesis focuses on factor influencing the child´s adaptation, it deals with the influence of the family, the influence of the school and the class team and also it deals with the importance of the teacher. The practical part describes the results of the qualitative oriented research. The qualitative oriented research was realized through the interviews with the public school teachers and the private school teachers. The bases for research is their experience with an adaptation stage (pre-chool). From their point of view is the importance of the adaptation stage (pre-school) in the process of the adaptation to the school environment explored.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 52549
utb.result.grade E
dc.date.submitted 2019-04-25
local.subject přechod na základní školu cs
local.subject school attendance en


Files in this item

Files Size Format View Description
kytlicová_2019_dp.pdf 2.663Mb PDF View/Open None
kytlicová_2019_op.docx 18.12Kb Unknown View/Open None
kytlicová_2019_vp.docx 17.48Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account