Adaptace dítěte na školní prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Divošová, Romana
|
|
dc.contributor.author |
Kytlicová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:12Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:12Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45076
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá adaptací dětí na školní prostředí. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části popisuji mladší školní věk dítěte, možný výběr škol (tradiční a alternativní školy) a proces adaptace dětí na školní prostředí. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující adaptaci dítěte, věnuje se vlivu rodiny, školy, třídy a také významu učitele. Praktická část popisuje výsledky kvalitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl realizován prostřednictvím rozhovorů s učitelkami veřejné a soukromé školy. Podkladem pro výzkum je jejich zkušenost s adaptačním stupněm (předškoličkou). Jejich pohledem je zkoumán význam adaptačního stupně (předškoličky) v procesu adaptace dítěte na školní prostředí. |
|
dc.format |
46 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
mladší školní věk
|
cs |
dc.subject |
školní prostředí
|
cs |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
younger-school-age
|
en |
dc.subject |
school environment
|
en |
dc.title |
Adaptace dítěte na školní prostředí |
|
dc.title.alternative |
Adaptation of a Child to School Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pečivová, Veronika |
|
dc.date.accepted |
2019-06-03 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with adaptation of the children to the school environment. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the younger-school-age, the possible selection of the schools (the traditional schools and the alternative chools) and the process of the adaptation to the school environment. The thesis focuses on factor influencing the child´s adaptation, it deals with the influence of the family, the influence of the school and the class team and also it deals with the importance of the teacher. The practical part describes the results of the qualitative oriented research. The qualitative oriented research was realized through the interviews with the public school teachers and the private school teachers. The bases for research is their experience with an adaptation stage (pre-chool). From their point of view is the importance of the adaptation stage (pre-school) in the process of the adaptation to the school environment explored. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
52549
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
přechod na základní školu
|
cs |
local.subject |
school attendance
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account