Příchod dítěte do prostředí ústavní výchovy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Blaštíková, Lucie
|
|
dc.contributor.author |
Jajcayová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:11Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:11Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/45046
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou ústavní výchovy dětí a vychází ze současného stavu. Nejprve je zmíněn teoretický základ systému ústavní a ochranné výchovy v České republice. Stěžejní kapitola pojednává o přiblížení adaptace dítěte na ústavní prostředí. V praktické části je hlavním cílem, na základě analýzy rozhovorů s pedagogickými pracovníky, zjištění procesů adaptace nově příchozích dětí do dětského domova. |
|
dc.format |
68 s. (128 518 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
ochranná výchova
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
dětský domov
|
cs |
dc.subject |
ústavní zařízení
|
cs |
dc.subject |
psychická deprivace
|
cs |
dc.subject |
citová deprivace
|
cs |
dc.subject |
legislativa
|
cs |
dc.subject |
pedagog
|
cs |
dc.subject |
constitution upbringing
|
en |
dc.subject |
protective upbringing
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
children's home
|
en |
dc.subject |
instituti-on
|
en |
dc.subject |
psychic deprivation
|
en |
dc.subject |
emotional deprivation
|
en |
dc.subject |
legislation
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.title |
Příchod dítěte do prostředí ústavní výchovy |
|
dc.title.alternative |
The Arrival of a Child into Institutional Care Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Haburajová Ilavská, Lenka |
|
dc.date.accepted |
2019-05-31 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with the issue of institutional upbringing of children and comes out from the current state. First, the theoretical basis of the system of institutional and protective education in the Czech Republic is mentioned. The main chapter deals with the adaptation of the child constitutional environment. In the practical part, the main goal, based on the analysis of interviews with pedagogical staff, is to identify the processes of adaptation of newcomers to the children's home. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
52508
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
výchovné ústavy pro mládež
|
cs |
local.subject |
adaptační proces
|
cs |
local.subject |
děti deprivované
|
cs |
local.subject |
juvenile corrections
|
en |
local.subject |
process of adaptation
|
en |
local.subject |
deprivation in children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account