Uvedení vybrané značky na český trh
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vorlová, Růžena
|
|
dc.contributor.author |
Pastorčáková, Petra
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:11:02Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:11:02Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-14 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44856
|
|
dc.description.abstract |
Cílem této práce je navržení plánu vstupu vybrané zahraniční značky na český trh. V rámci řešení byly použity nástroje marketingového mixu služeb a analýzy PEST, Porterův model pěti sil a SWOT. Na základě informací získaných těmito metodami byly adaptovány jednotlivé nástroje marketingového mixu služby pro vybraný trh a navržen komunikační kanál spolu se stěžejními návrhy propagace, které odpovídají jednotlivým fázím modelu STDC. Výsledky této práce umožňují distributorovi zhodnotit finanční i časovou náročnost před zavedením vybrané značky na nový trh a zvážit celkovou realizaci tohoto projektu. |
|
dc.format |
95 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Marketingový mix
|
cs |
dc.subject |
adaptace produktu
|
cs |
dc.subject |
vstup na nový trh
|
cs |
dc.subject |
karikatura
|
cs |
dc.subject |
cílová skupina
|
cs |
dc.subject |
online služba
|
cs |
dc.subject |
sociální síť
|
cs |
dc.subject |
Marketing mix
|
en |
dc.subject |
product adaptation
|
en |
dc.subject |
launching onto new market
|
en |
dc.subject |
caricature
|
en |
dc.subject |
target group
|
en |
dc.subject |
online service
|
en |
dc.subject |
social network
|
en |
dc.title |
Uvedení vybrané značky na český trh |
|
dc.title.alternative |
Launching the Selected Brand onto the Czech Market |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Vydrová, Janka |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The purpose of this work is to propose a plan for entry by foreign brands to the Czech market. The solution involved use of tools for a marketing mix of services and PEST analyses, Porter's five forces model, and SWOT. Based on the information gained by these methods, the individual marketing mix services tools were adapted for the selected market and a communication channel proposed, along with crucial promotional proposals corresponding to the individual phases of the STDC model. The results of this work allow distributors to evaluate the financial and time demands before launching selected brands to a new market and to weigh the overall implementation of the project. |
|
dc.description.department |
Ústav managementu a marketingu |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a marketing, specializace Design management |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and Marketing, Specialization: Design Management |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
52235
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account