Komparace kurikulárních dokumentů České republiky a Anglie
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Řezníčková, Aneta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:58Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:58Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44780
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se komparací státních kuriku-lárních dokumentů předškolního vzdělávání v České republice a Anglii. Cílem teoretické části je vymezit a sumarizovat teoretická východiska o kurikulárních postupech předškolní-ho vzdělávání v České republice a Anglii. Empirická část představuje kvalitativní design a byl realizován pomocí metody obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Získané po-znatky mohou posloužit jako inspirace k aktuálním problematikám předškolního vzdělávání v České republice. |
|
dc.format |
79s. (126 463) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
kurikulární dokumenty
|
cs |
dc.subject |
transformace kurikula
|
cs |
dc.subject |
školský systém
|
cs |
dc.subject |
vymezení předškolního vzdělávání v České republice a Anglii
|
cs |
dc.subject |
curricular documents
|
en |
dc.subject |
curriculum transformation
|
en |
dc.subject |
school system
|
en |
dc.subject |
preschool edu-cation in the Czech Republic and England
|
en |
dc.title |
Komparace kurikulárních dokumentů České republiky a Anglie |
|
dc.title.alternative |
Comparison of curriculum documents of the Czech Republic and England |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pokrivčáková, Silvia |
|
dc.date.accepted |
2019-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is a theoretical and empirical character. It deals with comparison of state curricu-lum documents of pre-school education in the Czech Republic and England. The aim of the theoretical part is to define and summarize the theoretical background about the curriculum of pre-school education in the Czech Republic and England. The empirical part introduces qualitative design and was implemented using the method of content analysis of curricular documents. The acquired knowledge can serve as an inspiration for current issues of pre-school education in the Czech Republic. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
52123
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
local.subject |
preprimární pedagogika
|
cs |
local.subject |
školní kurikulum
|
cs |
local.subject |
Česko
|
cs |
local.subject |
Velká Británie
|
cs |
local.subject |
pre-primary education
|
en |
local.subject |
school curriculum
|
en |
local.subject |
Czechia
|
en |
local.subject |
Great Britain
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account