Dítě v komunikaci s vrstevníkem při volné hře v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Dítě v komunikaci s vrstevníkem při volné hře v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Navrátilová, Hana
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:57Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:57Z
dc.date.issued 2018-12-12
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44753
dc.description.abstract Předkládaná teoreticko-empirická práce se tematicky věnuje oblasti sociální komunikace a zaměřuje se na komunikaci, která probíhá mezi dětmi předškolního věku v prostředí mateř-ské školy. Možné komunikační situace v rámci vrstevnické skupiny dětí jsou dále omezeny na případ jejich volné hry, tedy především bez participace učitele či další dospělé osoby ve hře a v podmínkách, kdy průběh hry řídí pouze děti samotné. Teoretická část práce sumarizuje současné poznatky a výzkumné směřování v oblasti komu-nikace a hry dětí předškolního věku. Empirická část se opírá o kvalitativní analýzu datové-ho materiálu získaného prostřednictvím participačního pozorování dětí v prostředí mateřské školy při hře s vybranými originálními hračkami. Výsledkem je pohled na komunikační pro-jevy dětí ve vztahu k vrstevníkům se zaměřením na vliv komunikace na probíhající volnou hru.
dc.format 93 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject volná hra cs
dc.subject vrstevnická komunikace cs
dc.subject dítě předškolního věku cs
dc.subject free play en
dc.subject peer communication en
dc.subject preschool children en
dc.title Dítě v komunikaci s vrstevníkem při volné hře v mateřské škole
dc.title.alternative Child in communication with a peer in free play at kindergarten
dc.type diplomová práce cs
dc.date.accepted 2019-06-06
dc.description.abstract-translated The presented theoretical-empirical thesis is devoted to the field of social communication and it focuses specifically on the communication between preschool children in kindergar-ten environment. Conceivable communication situations within the preschool children peer group are further limited to the case of their free play, ie without the participation of a teacher or other adult person in the play directed only by the children themselves. Theoretical part of the thesis summarizes the current knowledge and research direction in the area of communication and play of preschool children. The empirical part is based on the qualitative analysis of the data material obtained through participatory observation of children in kindergarten environment during their play with the set of the original toys. The findings show children's communication means in relation to peers with a focus on the im-pact of their communication on the ongoing free-play.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name PhDr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 52078
dc.date.submitted 2019-03-05
local.subject vrstevnická skupina cs
local.subject mezilidská komunikace cs
local.subject děti předškolního věku cs
local.subject dětské hry cs
local.subject peer group en
local.subject interpersonal communication en
local.subject preschool children en
local.subject children's games en


Files in this item

Files Size Format View Description
navrátilová_2019_dp.pdf 2.435Mb PDF View/Open None
navrátilová_2019_op.pdf 120.3Kb PDF View/Open None
navrátilová_2019_op.pdf 0bytes PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account