Dítě v komunikaci s vrstevníkem při volné hře v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:57Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:57Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-12 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44753
|
|
dc.description.abstract |
Předkládaná teoreticko-empirická práce se tematicky věnuje oblasti sociální komunikace a zaměřuje se na komunikaci, která probíhá mezi dětmi předškolního věku v prostředí mateř-ské školy. Možné komunikační situace v rámci vrstevnické skupiny dětí jsou dále omezeny na případ jejich volné hry, tedy především bez participace učitele či další dospělé osoby ve hře a v podmínkách, kdy průběh hry řídí pouze děti samotné. Teoretická část práce sumarizuje současné poznatky a výzkumné směřování v oblasti komu-nikace a hry dětí předškolního věku. Empirická část se opírá o kvalitativní analýzu datové-ho materiálu získaného prostřednictvím participačního pozorování dětí v prostředí mateřské školy při hře s vybranými originálními hračkami. Výsledkem je pohled na komunikační pro-jevy dětí ve vztahu k vrstevníkům se zaměřením na vliv komunikace na probíhající volnou hru. |
|
dc.format |
93 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
volná hra
|
cs |
dc.subject |
vrstevnická komunikace
|
cs |
dc.subject |
dítě předškolního věku
|
cs |
dc.subject |
free play
|
en |
dc.subject |
peer communication
|
en |
dc.subject |
preschool children
|
en |
dc.title |
Dítě v komunikaci s vrstevníkem při volné hře v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Child in communication with a peer in free play at kindergarten |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.date.accepted |
2019-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
The presented theoretical-empirical thesis is devoted to the field of social communication and it focuses specifically on the communication between preschool children in kindergar-ten environment. Conceivable communication situations within the preschool children peer group are further limited to the case of their free play, ie without the participation of a teacher or other adult person in the play directed only by the children themselves. Theoretical part of the thesis summarizes the current knowledge and research direction in the area of communication and play of preschool children. The empirical part is based on the qualitative analysis of the data material obtained through participatory observation of children in kindergarten environment during their play with the set of the original toys. The findings show children's communication means in relation to peers with a focus on the im-pact of their communication on the ongoing free-play. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
PhDr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
52078
|
|
dc.date.submitted |
2019-03-05 |
|
local.subject |
vrstevnická skupina
|
cs |
local.subject |
mezilidská komunikace
|
cs |
local.subject |
děti předškolního věku
|
cs |
local.subject |
dětské hry
|
cs |
local.subject |
peer group
|
en |
local.subject |
interpersonal communication
|
en |
local.subject |
preschool children
|
en |
local.subject |
children's games
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account