Působení vnímané ekonomické situace v rodině na sebepojetí žáka v kolektivu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrbáčková, Karla
|
|
dc.contributor.author |
Vidová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:43Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:43Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44400
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá působením vnímané ekonomické situace rodiny na sebepojetí žáka v kolektivu. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je zamě-řena na problematiku školního prostředí, klimatu školy a sebepojetí. Empirická část se zabývá analýzou výsledků kvantitativního šetření provedeného pomocí dotazníkového šetření, které bylo provedeno na třech základních školách v Jihomoravském a Zlínském kraji. |
|
dc.format |
64 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
škola
|
cs |
dc.subject |
školní klima
|
cs |
dc.subject |
sebepojetí
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
school
|
en |
dc.subject |
school climate
|
en |
dc.subject |
self-concept
|
en |
dc.subject |
older school age
|
en |
dc.title |
Působení vnímané ekonomické situace v rodině na sebepojetí žáka v kolektivu |
|
dc.title.alternative |
The Effect of Perceived Economic Situation in a Family on Self-Concept of a Pupil in a Collective |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hladík, Jakub |
|
dc.date.accepted |
2019-05-30 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the effect of the perceived economic situation in the family on the self-concept of the pupil in the collective. The thesis is divided into the theoretical and empirical part. The theoretical part is focused on school, school climate and self-concept. The empirical part deals with the analysis of the results of a quantitative survey carried out by means of a questionnaire survey at three primary schools in the South Moravian and Zlin Region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51493
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
klima školy
|
cs |
local.subject |
životní úroveň
|
cs |
local.subject |
žáci
|
cs |
local.subject |
sebevědomí
|
cs |
local.subject |
school environment
|
en |
local.subject |
cost and standard of living
|
en |
local.subject |
learners
|
en |
local.subject |
self-confidence
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account