dc.contributor.advisor |
Staňková, Iva
|
|
dc.contributor.author |
Veletová, Tereza
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:43Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:43Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44399
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá problematikou připravenosti při odchodu dětí z dětských domovů do samostatného života. Orientuje se na mladé lidi z dětských domovů, kteří se připravují na samostatný život. Zaměřuje se na způsoby, jakými jsou děti v dětských domovech vychovávány a připraveni na odchod, poté, co dovršily zletilosti anebo ukončily přípravu na povolání. Cílem bakalářské práce je zjistit, jestli jsou tito mladí lidé dostatečně připraveni na tento vstup do samostatného života. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je za pomocí odborných zdrojů a internetových zdrojů objasněná výchova, také co znamená náhradní výchova a její formy. Dále se zabývá ústavní výchovou a výchovnými školskými zařízeními. Také se zaměřuje na specifika pedagogické činnosti a vzdělávání dětí z dětských domovů. Praktická část navazuje na problematiku zpracovanou v teoretické části. Problematika byla zjišťována za pomocí dotazníků a za pomocí doplňujícího rozhovoru. Vychází z názoru mladých lidí z dětských domovů, na to, zda se cítí být připraveni na samostatný život a připraveni v určitých oblastech. Přínosem práce lze považovat objasnění situace připravenosti v dětských domovech ve Zlínském kraji. |
|
dc.format |
107 s. (131 010) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Dětský domov
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
náhradní výchova
|
cs |
dc.subject |
ústavní výchova
|
cs |
dc.subject |
vychovatelé
|
cs |
dc.subject |
mládež
|
cs |
dc.subject |
dítě
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
připravenost na samostatný život
|
cs |
dc.subject |
sebe-obslužnost
|
cs |
dc.subject |
pracovní pozice
|
cs |
dc.subject |
dotazník
|
cs |
dc.subject |
rozhovor
|
cs |
dc.subject |
Children's home
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.subject |
constitutional education
|
en |
dc.subject |
educators
|
en |
dc.subject |
youth
|
en |
dc.subject |
child
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
preparedness for an independent life
|
en |
dc.subject |
self-serve
|
en |
dc.subject |
work position
|
en |
dc.subject |
questionnaire
|
en |
dc.subject |
interview
|
en |
dc.title |
Role dětského domova v přípravě mladých lidí na samostatný život |
|
dc.title.alternative |
The Role of Children's Homes in Preparing Young People for Independent Life |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis deals with the issue of children's preparedness for a separate life when they are leav-ing children's homes. It is focused on young people from children's homes, who are preparing for an independent life. It examines ways, in which children are brought up in children's homes and are ready to leave, when they reach age of majority or complete vocational training. The aim of the the-sis is to determine if these young people are sufficiently prepared for this input to a separate life. This thesis is divided into a theoretical and practical part. The theoretical part clarifies meaning of education, alternative education and its forms. Furthermore, it deals with constitutional education and training schools. The theoretical part also focuses on the specifics of teaching activities and the education of children from children's homes. The practical part follows up on the issues of theoreti-cal section. The issue was investigated by using questionnaires and additional conversation. It is based on the opinion of young people from children's homes and their preparedness for an inde-pendent life. The thesis brings a clarification of the situation in children's home in the Zlín region. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51491
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
děti z dětských domovů
|
cs |
local.subject |
náhradní rodinná výchova
|
cs |
local.subject |
samostatnost
|
cs |
local.subject |
children from children's home
|
en |
local.subject |
foster home education
|
en |
local.subject |
independence
|
en |