Názory učitelů na podpůrná opatření ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Trčková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44382
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá názory učitelů na podpůrná opatření ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Sociálně znevýhodněného žáka jsme si specifikovali na Romského žáka. Tato problematika se prolíná s inkluzivním vzděláním. Práce chce poukázat na využívání nejčastějších podpůrných opatření v kontextu vzdělávání Romských žáků. Cílem teoretické části je vymezit sociálně znevýhodněného žáka v kontextu vzdělávání a specifika ve vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. Dále se v teoretické části zaměříme na podpůrná opatření. Praktická část se zaměřuje na názory učitel na podpůrná opatření. Cílem je zjistit, jaký je názor učitelů na podpůrná opatření ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků. |
|
dc.format |
60 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
sociálně znevýhodněný žák
|
cs |
dc.subject |
romský žák
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
vzdělání
|
cs |
dc.subject |
socially disadvantaged pupil
|
en |
dc.subject |
Roma pupil
|
en |
dc.subject |
supportive measures
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na podpůrná opatření ve vztahu ke vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků |
|
dc.title.alternative |
Teachers' Views on Support Measures in Relation to the Education of Socially Disadvantaged Pupils |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with teachers' opinions on supportive measures in relation to edu-cation of socially disadvantaged pupils. We specified a socially disadvantaged pupil for a Roma pupil. This issue is intertwined with inclusive education. The thesis aims to point out the use of the most frequent support measures in the context of the education of Roma pupils. The aim of the theoretical part is to define a socially disadvantaged pupil in the con-text of education and specifics in the education of socially disadvantaged pupils. Further-more, the theoretical part will focus on support measures. The practical part focuses on tea-cher's views on supportive measures. The aim is to find out what is the opinion of teachers on supportive measures in relation to the education of socially disadvantaged pupils. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51466
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
děti se sociálním znevýhodněním
|
cs |
local.subject |
podpůrná opatření (vzdělávání)
|
cs |
local.subject |
children with social disadvantage
|
en |
local.subject |
supportive measures (education)
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account