Rozhodovací faktory při výběru alternativních škol z pohledu pedagogických pracovníků
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Venterová, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Šimková, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44376
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá rozhodovacími faktory při výběru alternativních škol z pohledu pedagogických pracovníků. Teoretická část analyzuje stav zkoumaného tématu v literatuře a popisuje spojitost mezi sociální pedagogikou a daným tématem. Dále se zabývá teoretickými východisky v oblasti alternativního školství, charakterizuje jednotlivé alternativní školy a jejich typické znaky a průběh vzdělávání. V další části se zaměřuje na pedagogického pracovníka a popisuje jeho osobnost, kompetence a klasifikace. Empirická část je zaměřena na ovlivňující důvody pedagogických pracovníků při výběru zaměstnání na alternativní škole. Data byla získána pomocí dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
67 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
alternativní školství
|
cs |
dc.subject |
montessori škola
|
cs |
dc.subject |
daltonská škola
|
cs |
dc.subject |
waldorfská škola
|
cs |
dc.subject |
pedagogický pracovník
|
cs |
dc.subject |
kvantitativní výzkum
|
cs |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.subject |
montessori school
|
en |
dc.subject |
dalton school
|
en |
dc.subject |
waldorf school
|
en |
dc.subject |
pedagogue
|
en |
dc.subject |
quantity research
|
en |
dc.title |
Rozhodovací faktory při výběru alternativních škol z pohledu pedagogických pracovníků |
|
dc.title.alternative |
Decision Factors in Selection of Alternative Schools from the Perspective of Pedagogical Workers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Staňková, Iva |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with crucial decisive factors from the perspective of pedagogues when they decide whether or not to choose an alternative school to work at. Theoretical part analyzes the literature and describes connections between the social pedagogy and the topic of the thesis. It also deals with theoretical sources in the alternative education as well as it characterizes each type of alternative school with its typical signs and educational process. Finally, it explains and describes personality of pedagogue and focuses on his competencies and clasification. Practical part of the thesis is yfocused on crucial reasons for the pedagogues who decided to work at an alternative school. The data was collected from respondents via questionnaires. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51455
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
osobnost pedagoga
|
cs |
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
montessoriovská pedagogika
|
cs |
local.subject |
personality of the teacher
|
en |
local.subject |
alternative schools
|
en |
local.subject |
Montessori method of education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account