Postoje rodičů k alternativnímu vzdělávání
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Sovišová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44374
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá postoji rodičů k alternativnímu vzdělávání. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabýváme stručným vymezením základních pojmů tradičního a alternativního vzdělávání, stručně popisujeme principy, na kterých jsou založeny tyto dvě formy vzdělávání. Jelikož se v naší práci zabýváme zkoumáním postojů, vymezujeme i tuto oblast, tedy co jsou postoje, jejich funkce a způsob měření. V praktické části se zabýváme kvantitativním výzkumem postojů rodičů k alternativnímu vzdělávání. Výzkumným nástrojem je dotazník vlastní konstrukce. Postupně popisujeme průběh měření a samotné výsledky výzkumu. |
|
dc.format |
58 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
alternativní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
tradiční vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
primární vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
reformní pedagogika
|
cs |
dc.subject |
postoje
|
cs |
dc.subject |
alternative education
|
en |
dc.subject |
traditional education
|
en |
dc.subject |
primary education
|
en |
dc.subject |
reform pedagogy
|
en |
dc.subject |
attitudes
|
en |
dc.title |
Postoje rodičů k alternativnímu vzdělávání |
|
dc.title.alternative |
Parents' Attitudes to Alternative Education |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Šalenová, Eva |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the attitude of parents to alternative education. This thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part deals with a brief definition of the basic concepts of traditional and alternative education, briefly describes the principles on which these two forms of education are based. Since we are dealing with attitudes in our work, we also define this area and clarify the following points: what are attitudes, their functions, and methods of measurement. In the practical part, we deal with the quantitative research of parents' attitudes towards alternative education. The research tool is a questionnaire of own construction. We gradually describe the course of the meas-urement and the final research results. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51453
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
názory a postoje
|
cs |
local.subject |
rodiče
|
cs |
local.subject |
rodina a škola
|
cs |
local.subject |
alternativní školy
|
cs |
local.subject |
views and attitudes
|
en |
local.subject |
parents
|
en |
local.subject |
home and school
|
en |
local.subject |
alternative schools
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account