Analýza vztahů žáků s poruchami řeči a sluchovým postižením v rámci školního prostředí
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Přibylová, Barbora
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:42Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44367
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu vztahů žáků s poruchami řeči a sluchovým postižením v rámci školního prostředí. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na prostředí a vztahy, řečové a sluchové vady a v poslední kapitole se zabývá sociometrií. V praktické části se uskutečnil výzkum na speciální základní škole, kde došlo k zmapování vztahů mezi dětmi s vadami řeči a sluchovým postižením. |
|
dc.format |
85 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Prostředí
|
cs |
dc.subject |
vztahy
|
cs |
dc.subject |
poruchy řeči
|
cs |
dc.subject |
poruchy sluchu
|
cs |
dc.subject |
sociometrický test
|
cs |
dc.subject |
sociometrická matice
|
cs |
dc.subject |
sociogramy
|
cs |
dc.subject |
žák
|
cs |
dc.subject |
Environment
|
en |
dc.subject |
relationships
|
en |
dc.subject |
speech disorders
|
en |
dc.subject |
hearing disorders
|
en |
dc.subject |
sociometric test
|
en |
dc.subject |
sociometric matrix
|
en |
dc.subject |
sociograms
|
en |
dc.subject |
pupil
|
en |
dc.title |
Analýza vztahů žáků s poruchami řeči a sluchovým postižením v rámci školního prostředí |
|
dc.title.alternative |
Analysis of Pupils' Relationships with Speech and Hearing Impairments within the School Environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Matušů, Renáta |
|
dc.date.accepted |
2019-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis focuses on the analysis of pupils' relations with speech and hearing impairment within the school environment. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part focuses on the environment and relations, speech and auditory defects and in the last chapter deals with sociometry. In the practical part, research was carried out at a special primary school where relations between children with speech and hearing impairment were mapped. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51445
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
děti s poruchami řeči
|
cs |
local.subject |
poruchy sluchu
|
cs |
local.subject |
neslyšící děti
|
cs |
local.subject |
děti se sluchovým postižením
|
cs |
local.subject |
speech disorders in children
|
en |
local.subject |
hearing disorders
|
en |
local.subject |
deaf children
|
en |
local.subject |
hearing impaired children
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account