Blade Runner pětkrát jinak: Komparační analýza pěti verzí filmu
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Nemeškal, Libor
|
|
dc.contributor.author |
Richtr, Tomáš
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:41Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:41Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44345
|
|
dc.description.abstract |
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním pěti různých verzí filmu Blade Run-ner, analýzou a interpretací rozdílů mezi nimi se speciálním zaměřením na střih a drama-turgii. V teoretické části se práce zaměřuje na problematiku režisérských verzí v rámci světové kinematografie a na studii složitých okolností vzniku těchto verzí v případě Blade Runnera. |
|
dc.format |
66 s. (85 188 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ridley Scott
|
cs |
dc.subject |
future noir
|
cs |
dc.subject |
sci-fi
|
cs |
dc.subject |
režisérské verze
|
cs |
dc.subject |
Ridley Scott
|
en |
dc.subject |
future noir
|
en |
dc.subject |
sci-fi
|
en |
dc.subject |
director's cut
|
en |
dc.title |
Blade Runner pětkrát jinak: Komparační analýza pěti verzí filmu |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Blade Runner Five Times Different: Comparation Analysis of Five Version of the Film. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at Least 10 Mins, Editing |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bébarová, Jana |
|
dc.contributor.referee |
Polenský, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-06-06 |
|
dc.description.abstract-translated |
This bachelor thesis deals with the comparison of five different versions of Blade Runner movie, analysis and interpretation of the differences between them with a special focus on editing and dramaturgy. In the theoretical part, the theses focuses on problematics of director's cuts within world cinematography and on the study of complex circumstances of creation of these cuts in the case of Blade Runner. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovizuální tvorba - Střihová skladba |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Audiovisual Arts - Film Editing |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
51409
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-05-06 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account