Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Mayer, Viktor
|
|
dc.contributor.advisor |
Šimon, Tomaš
|
|
dc.contributor.author |
Ďabolková, Klára
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:40Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:40Z |
|
dc.date.issued |
2018-12-03 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44337
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje tématu genderové rovnoprávnosti ve filmovém průmyslu. Podrobně rozebírá pozici žen v české filmové produkci a srovnává ji s aktuální situací v ostatních evropských zemích. Teoretická část obsahuje data zpracovaná z veřejně dostupných zdrojů klíčových institucí, jako jsou Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová a televizní akademie nebo Státní fond kinematografie. Praktická část obsahuje postoj filmových profesionálů k problematice a jejich nápady na zlepšení situace. |
|
dc.format |
62 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
producentky
|
cs |
dc.subject |
filmový průmysl
|
cs |
dc.subject |
feminismus
|
cs |
dc.subject |
gender
|
cs |
dc.subject |
filmová produkce
|
cs |
dc.subject |
female producers
|
en |
dc.subject |
film industry
|
en |
dc.subject |
feminism
|
en |
dc.subject |
gender
|
en |
dc.subject |
film production
|
en |
dc.title |
Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce |
|
dc.title.alternative |
1. Theoretical Part: Gender Stereotypes in The Czech Film Production 2. Practical art: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 10 Mins, Production |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Dvořáčková, Markéta |
|
dc.contributor.referee |
Konečný, Lubomír |
|
dc.date.accepted |
2019-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is researching the gender equality in the film industry. Closely analy-zes the position of women in the Czech film production and compares it with the current situation in other European countries. The theoretical part contains data processed from publicly available sources of key institutions such as the Association of Audiovisual Pro-ducers, the Czech Film and Television Academy and the State Fund of Cinematography. The practical part contains the attitude of film professionals to the issue and their ideas for improving the situation. |
|
dc.description.department |
Ateliér Audiovize |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Produkce |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Film Production |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
BcA. |
|
dc.thesis.degree-program |
Teorie a praxe audiovizuální tvorby |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Theory and Practice of Audiovisual Arts |
en |
dc.identifier.stag |
51400
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-05-07 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account