Vybrané moderní scénáristické postupy a jejich reflexe v dílech české polistopadové kinematografie

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vybrané moderní scénáristické postupy a jejich reflexe v dílech české polistopadové kinematografie

Show simple item record

dc.contributor.advisor Janíková, Jana
dc.contributor.advisor Šmíd, Jakub
dc.contributor.author Šnajder, Rudolf
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:40Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:40Z
dc.date.issued 2018-12-03
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44327
dc.description.abstract Předkládaná práce si klade za cíl prozkoumat způsob, rozsah a kvalitu, jakými se vybrané moderní (progresivní) světové scénáristické postupy promítají do české filmové tvorby. Práce ověřuje, tezi, dle které se soudobá česká scenáristika progresivním scénáristickým postupům příliš nevěnuje, a pokud již některé přebírá, činí tak spíše intuitivně, bez důrazu na funkční důvody užití dané formy. Je přejímána forma a vytrácí se důvodnost a účel takového užití. Pokud už jsou uvedené moderní formy v českém prostředí používány funkčním způsobem, jde zpravidla o několik konkrétních jedinců či projektů, které se spíše "vymykají" obecně převládajícímu trendu.
dc.format 41
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject scenáristika cs
dc.subject paralelní narace cs
dc.subject mozaika cs
dc.subject příběhy se skupinovým hrdinou cs
dc.subject příběhy dvojí cesty cs
dc.subject screenwriting en
dc.subject parallel narrative en
dc.subject tandem narrative en
dc.subject multiple protagonist narrative en
dc.subject double journeys narratives en
dc.title Vybrané moderní scénáristické postupy a jejich reflexe v dílech české polistopadové kinematografie
dc.title.alternative 1. Theoretical Part: The Overview of a Modern Screenwriting Methods and Their Reflection in the Czech Cinematography After Year 1989. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length at Least 10 Mins, Directing
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Slavíková, Hana
dc.date.accepted 2019-06-12
dc.description.abstract-translated This bachelor thesis aims to examine methods, scope and quality, by which the contemporary Czech filmmakers reflect modern (progressive) world´s screenwriting methods. It shall furthermore verify the thesis, according which the contemporary Czech screenwriters mostly leave aside these modern screenwriting methods. In cases these methods are being adopted, this is more in an intuitive way, with low regards to its purposes and function. Often the form is being adopted while the reason and purpose of its usage is omitted. In cases in which these modern methods are being adopted purposefully, it is often due to a concrete individuals (authors) or concrete projects, rather than a generally prevailing trend.
dc.description.department Ateliér Audiovize
dc.thesis.degree-discipline Audiovizuální tvorba - Režie a scenáristika cs
dc.thesis.degree-discipline Audiovisual Arts - Directing and Screenwriting en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name BcA.
dc.thesis.degree-program Teorie a praxe audiovizuální tvorby cs
dc.thesis.degree-program Theory and Practice of Audiovisual Arts en
dc.identifier.stag 51390
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-05-07


Files in this item

Files Size Format View Description
šnajder_2019_dp.pdf 2.120Mb PDF View/Open None
šnajder_2019_op.pdf 138.9Kb PDF View/Open None
šnajder_2019_vp.pdf 70.70Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account