Prvky ageismu v myšlení žáků základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kroutilová Nováková, Radana
|
|
dc.contributor.author |
Máčalíková, Jitka
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:39Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:39Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44315
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá prvky ageismu myšlení žáků základních škol. Obsahuje teoretickou i praktickou část. Teoretická část vymezuje problematiku ageismu, zdroje a projevy ageismu. Jsou zde vymezeny pojmy stáří a stárnutí, hlavně z pohledu vývojové psychologie. Dále jsou popsány postoje a vymezení věkové skupiny, na kterou je tato práce zaměřena. Praktická část se zaměřuje na zjišťování, zda žáci základních škol ve svém myšlení vykazují prvky ageismu. Pro toto zjištění byl zvolen kvantitativní výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
68 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Ageismus
|
cs |
dc.subject |
stáří
|
cs |
dc.subject |
stárnutí
|
cs |
dc.subject |
mýty
|
cs |
dc.subject |
předsudky
|
cs |
dc.subject |
starší školní věk
|
cs |
dc.subject |
Ageism
|
en |
dc.subject |
elderly
|
en |
dc.subject |
aging
|
en |
dc.subject |
myths
|
en |
dc.subject |
prejudices
|
en |
dc.subject |
older school age
|
en |
dc.title |
Prvky ageismu v myšlení žáků základních škol |
|
dc.title.alternative |
Elements of Ageism in Thinking of Students at Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Včelařová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-28 |
|
dc.description.abstract-translated |
Bachelor's thesis is endaged in elements of ageism of thinking of students of a lower secondary school. It includes a theoretical and a practical part. The theoretical part qualifies problematic of ageism, resources and demonstrations of ageism. There are deliminated elements of elderly and aging, mainly from a view of developing psychology. Furthermore there are described postures and delimited age groups on which is this thesis focused. The practical part devotes to inquiring if students of the lower secondary school who show elements of ageism in their thinking. For this finding was chosen a quantitave survey through a questionnaire survey. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51377
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account