Čtení dětských knih jako důležitý socializační činitel

DSpace Repository

Language: English čeština 

Čtení dětských knih jako důležitý socializační činitel

Show simple item record

dc.contributor.advisor Venterová, Lenka
dc.contributor.author Krištůfková, Linda
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:39Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:39Z
dc.date.issued 2018-11-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44311
dc.description.abstract Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku dětského čtenářství v souvislosti se socializací a sociální pedagogikou a je zaměřena zejména na výchovu a výchovné prvky objevující se v dětské literatuře. Teoretická část je věnována ukotvení tématu. Jsou zde vymezeny pojmy jako socializace v kontextu sociální pedagogiky, vývojová psychologie, čtenářská gramotnost a výchova. A praktická část představuje kvalitativní šetření, které je realizováno pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Získaná data se zaměřují na zjištění, zda jsou žáci navštěvující II. stupeň ovlivňování výchovným podtextem v literatuře. K analyzování dat jsme použili techniku otevřeného kódování.
dc.format 76 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject čtenářská gramotnost cs
dc.subject puberta cs
dc.subject výchova cs
dc.subject kvalitativní výzkum cs
dc.subject readers literacy en
dc.subject puberty en
dc.subject education en
dc.subject quality research en
dc.title Čtení dětských knih jako důležitý socializační činitel
dc.title.alternative Children's Books Reading as Factor of Socialisation
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Šalenová, Eva
dc.date.accepted 2019-05-28
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis focuses on the issue of children's reading in connection with socialization and social pedagogy and it deals mainly on educational elements appearing in children's literature. The theoretical part is devoted to anchoring the topic. There are defined terms such as socialization in the context of social pedagogy, developmental psychology, reading literacy and education. And the practical part presents a qualitative survey, which is realized by means of semi-structured interview. The data collected focuses on determining whether pupils who are attending primary school degree of influencing by the educational context in literature. We used the open coding technique to analyze the data.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 51371
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2019-04-26
local.subject pubescenti cs
local.subject dětská literatura cs
local.subject literatura pro děti a mládež cs
local.subject pubescents en
local.subject children’s literature en
local.subject children’s and juvenile literature en


Files in this item

Files Size Format View Description
krištůfková_2019_dp.pdf 4.184Mb PDF View/Open None
krištůfková_2019_op.docx 18.80Kb Unknown View/Open None
krištůfková_2019_vp.docx 17.73Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account