Názory učitelů na integraci žáků se SVP do běžných základních škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petr Šafránková, Anna
|
|
dc.contributor.author |
Gajdová, Lada
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:39Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:39Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-27 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44296
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce zjišťuje názory učitelů na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. V teoretické části popisuje problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s akcentací ke vzdělávání žáků s mentálním postižením. Součástí teoretické části je vymezení pojmů integrace a inkluze a definice pedagoga v kontextu dané problematiky. Praktická část analyzuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného formou dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a interpretovány. Z výsledků výzkumu plyne, že velká část učitelů má s integrací žáka s mentálním postižením zkušenost. Mezi učiteli převažují negativní názory na integraci žáků s mentálním postižením |
|
dc.format |
62 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
mentální postižení
|
cs |
dc.subject |
učitel
|
cs |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
pupils with special educational needs
|
en |
dc.subject |
mental disability
|
en |
dc.subject |
teacher
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na integraci žáků se SVP do běžných základních škol |
|
dc.title.alternative |
Teachers´ Opinions on Integration of Children with Special Educational Needs to Primary Schools |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2019-05-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis investigates teachers' opinions on integration of pupils with special edu-cational needs into mainstream elementary schools. The theoretical part describes the issue of education of pupils with special educational needs and with emphasis on the education of pupils with mental disabilities. Part of the theoretical part is the definition of the con-cepts of integration and inclusion and the definition of teacher in the context of the issue. The practical part analyzes the results of a quantitative survey carried out in the form of a questionnaire survey. The research results are analyzed and interpreted. Research shows that most teachers have experience in integrating a pupil with mental disabilities. There are more negative opinions among teacher. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51355
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-23 |
|
local.subject |
mentálně retardovaní
|
cs |
local.subject |
people with mental disabilities
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account