Názory učitelů na integraci žáků se SVP do běžných základních škol

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů na integraci žáků se SVP do běžných základních škol

Show simple item record

dc.contributor.advisor Petr Šafránková, Anna
dc.contributor.author Gajdová, Lada
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:39Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:39Z
dc.date.issued 2018-11-27
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/44296
dc.description.abstract Bakalářská práce zjišťuje názory učitelů na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. V teoretické části popisuje problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a s akcentací ke vzdělávání žáků s mentálním postižením. Součástí teoretické části je vymezení pojmů integrace a inkluze a definice pedagoga v kontextu dané problematiky. Praktická část analyzuje výsledky kvantitativního šetření realizovaného formou dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu jsou analyzovány a interpretovány. Z výsledků výzkumu plyne, že velká část učitelů má s integrací žáka s mentálním postižením zkušenost. Mezi učiteli převažují negativní názory na integraci žáků s mentálním postižením
dc.format 62 s.
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject integrace cs
dc.subject inkluze cs
dc.subject žáci se speciálními vzdělávacími potřebami cs
dc.subject mentální postižení cs
dc.subject učitel cs
dc.subject integration en
dc.subject inclusion en
dc.subject pupils with special educational needs en
dc.subject mental disability en
dc.subject teacher en
dc.title Názory učitelů na integraci žáků se SVP do běžných základních škol
dc.title.alternative Teachers´ Opinions on Integration of Children with Special Educational Needs to Primary Schools
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Skarupská, Helena
dc.date.accepted 2019-05-27
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis investigates teachers' opinions on integration of pupils with special edu-cational needs into mainstream elementary schools. The theoretical part describes the issue of education of pupils with special educational needs and with emphasis on the education of pupils with mental disabilities. Part of the theoretical part is the definition of the con-cepts of integration and inclusion and the definition of teacher in the context of the issue. The practical part analyzes the results of a quantitative survey carried out in the form of a questionnaire survey. The research results are analyzed and interpreted. Research shows that most teachers have experience in integrating a pupil with mental disabilities. There are more negative opinions among teacher.
dc.description.department Ústav pedagogických věd
dc.thesis.degree-discipline Sociální pedagogika cs
dc.thesis.degree-discipline Social pedagogy en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 51355
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-23
local.subject mentálně retardovaní cs
local.subject people with mental disabilities en


Files in this item

Files Size Format View Description
gajdová_2019_dp.pdf 2.262Mb PDF View/Open None
gajdová_2019_op.docx 15.93Kb Unknown View/Open None
gajdová_2019_vp.docx 19.38Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account