Inkluze žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Balaban Cakirpaloglu, Irena
|
|
dc.contributor.author |
Šebestová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44220
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá inkluzí žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy se zaměřením na žáky-cizince. Cílem práce je porozumět současnému stavu vzdělávání žáků-cizinců v českých základních školách. Výzkum zahrnuje výsledky kvalitativního šetření realizovaného technikou rozhovorů s šesti pedagogickými pracovníky. Data získaná z výzkumného šetření byla analyzována za využití postupů zakotvené teorie. Jako hlavní zjištění se ukázalo, že učitelé za největší bariéru při vzdělávání žáků-cizinců považují neznalost vyučovacího jazyka. Deficity dále spatřují v celkové nepřipravenosti jak školství, tak školy i pedagogických pracovníků. |
|
dc.format |
92 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání žáků-cizinců
|
cs |
dc.subject |
kulturní diverzita
|
cs |
dc.subject |
školská legislativa
|
cs |
dc.subject |
žák se speciálními vzdělávacími potřebami
|
cs |
dc.subject |
podpůrná opatření
|
cs |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
education of immigrant pupils
|
en |
dc.subject |
cultural diversity
|
en |
dc.subject |
school legislation
|
en |
dc.subject |
pupil with special educational needs
|
en |
dc.subject |
support measures
|
en |
dc.title |
Inkluze žáků z odlišného kulturního prostředí dle současné školské legislativy |
|
dc.title.alternative |
The Inclusion of Pupils from Different Cultural Backgrounds According to the Current School Legislation |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Skarupská, Helena |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with inclusion of pupils from different cultural environment according to current school legislation with focus on immigrant pupils. The aim of this work is to understand the current state of education of immigrant pupils in Czech primary schools. The research includes results of a qualitative survey using the technique of interviews with six pedagogical staff. The data obtained from the research was analyzed using grounded theory. The main findings showed that teachers consider the lack of knowledge of the language of instruction as the greatest barrier to the education of immigrant pupils. Furthermore, deficits are seen in the overall unpreparedness of eduction, schools and pedagogical staff. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51248
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-17 |
|
local.subject |
integrace cizinců
|
cs |
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
multikulturalita
|
cs |
local.subject |
integration of foreigner
|
en |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
cultural diversity
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account