Sociální pedagogika a její etický rozměr ve vztahu k etiketě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Haburajová Ilavská, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Ronzová, Marie
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:35Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44212
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi sociální pedagogikou, etikou a etiketou a jejím praktickým využitím v pedagogice a sociální pomoci. Teoretická část se opírá o odbornou literaturu a vysvětluje rozdíly mezi etikou, mravností a etiketou. Představuje osobnosti etiky a etikety, jejich myšlenky a přínos pro společnost. Etické principy jsou aplikovány na sociální pedagogiku jako prevence sociálně-patologických jevů. Praktická část je postavena na kvantitativním výzkumu, zkoumající názory na etickou výchovu a jejich praktickou využitelnost u žáků středních škol. |
|
dc.format |
81 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Etika
|
cs |
dc.subject |
etiketa
|
cs |
dc.subject |
sociální pedagogika
|
cs |
dc.subject |
výchova
|
cs |
dc.subject |
společnost
|
cs |
dc.subject |
morálka
|
cs |
dc.subject |
mrav
|
cs |
dc.subject |
Ethics
|
en |
dc.subject |
etiquette
|
en |
dc.subject |
social pedagogy
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
society
|
en |
dc.subject |
morality
|
en |
dc.subject |
morals
|
en |
dc.title |
Sociální pedagogika a její etický rozměr ve vztahu k etiketě |
|
dc.title.alternative |
Social Pedagogy and Its Ethical Dimension in Relation to Etiquette |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Balvín, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2019-05-23 |
|
dc.description.abstract-translated |
Diploma thesis is focused on social pedagogy, ethics and etiquette and practical help in pedagogy and social assistance. The theoretical part is based on professional literature and explains the differences between ethics, morality and etiquette. It acquaints characters of ethics and etiquette, their philosophies and their contribution to society. Ethical principles are applied to social pedagogy as a prevention of socio-pathological phenomena. The practical part is focused on quantitative research, examinated opinions on ethical education and their practical applicability to middle school pupils |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51239
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account