Vliv odborného vedení dítěte s poruchou autistického spektra a jeho rodiny na pozitivní změny v jejich životě
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Novotná, Marcela
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:34Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44203
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na část životní cesty rodin pečujících o dítě s poruchou autistického spektra. Cílem výzkumu je zjištění vlivu odborného vedení dítěte a rodiny na jejich život z pohledu rodiče a zjištění pozitivních změn ve vývoji dítěte. Zároveň chceme výzkumem nastínit prvotní signály, které přivádí rodiče na diagnózu PAS a zmapovat životní realitu prožívanou rodiči dítěte. Teoretická část práce shrnuje dosud získané poznatky z literatury, zabývá se podrobněji legislativou spojenou s předškolním vzděláváním dětí s PAS a podporou pečujících rodin. Praktická část diplomové práce definuje výzkumné otázky, na které je hledána odpověď formou polostrukturovaného rozhovoru a pozorování. Součástí praktické části diplomové práce je seznámení s výsledky kvalitativního výzkumu. |
|
dc.format |
89 s. (152 466 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Autismus
|
cs |
dc.subject |
Aspergerův syndrom
|
cs |
dc.subject |
integrace
|
cs |
dc.subject |
sociální interakce
|
cs |
dc.subject |
vizualizace
|
cs |
dc.subject |
Autism
|
en |
dc.subject |
Asperger syndrome
|
en |
dc.subject |
integration
|
en |
dc.subject |
social interaction
|
en |
dc.subject |
visualization
|
en |
dc.title |
Vliv odborného vedení dítěte s poruchou autistického spektra a jeho rodiny na pozitivní změny v jejich životě |
|
dc.title.alternative |
The Impact of Professional Guidance a Child with Autistic Spectrum Disorder and His Family on Positive Changes in Their Life |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrbáčková, Karla |
|
dc.date.accepted |
2019-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma theses is focused on a part of the life path of families caring for a child with an autistic spectrum disorder. The aim of the research is to determine the impact of professional guidance of the child and the family on their lives from the perspective of the parent and finding positive changes in the child's development. At the same time, we want to outline the initial signals that bring parents to the diagnosis of ASD and map the life reality experienced by the child's parents by this research. The theoretical part of the thesis summarizes the knowledge gained from literature dealing with legislation related to preschool education of children with ASD and support for caring families. The practical part of the diploma thesis defines the research questions, in which the answer is searched in the form of semi-structured interview and observation. The practical part of the thesis includes an introduction to the results of qualitative research. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51228
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
local.subject |
autistické děti
|
cs |
local.subject |
výchovné aspekty
|
cs |
local.subject |
children with autism
|
en |
local.subject |
educational aspects
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account