Vybrané aspekty organizační kultury základních škol a jejich souvislost s inkluzivním vzděláváním
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Karger, Tomáš
|
|
dc.contributor.author |
Kráčalíková, Irena
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:34Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44193
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá vybranými aspekty organizační kultury základních škol a jejich souvislostmi s inkluzivním vzděláváním. Práce porovnává jednotlivé školy navzájem v síle kultury a míře ochoty přijmou inkluzi. Zajímá se, jestli se různě silná kultura projevuje na pocitu jistoty učitelů, a jestli vede k ochotě učitelů přijmout inkluzi. Zaměřuje se na ochotu učitelů přijmout inkluzi v závislosti na pohlaví, délce praxe, věku a frekvenci kontaktu s žáky se speciálně vzdělávacími potřebami. |
|
dc.format |
74 s. 115 456 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
organizační kultura
|
cs |
dc.subject |
organizační kultura školy
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
organizational culture
|
en |
dc.subject |
school organizational culture
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive education
|
en |
dc.title |
Vybrané aspekty organizační kultury základních škol a jejich souvislost s inkluzivním vzděláváním |
|
dc.title.alternative |
Selected Aspects of Organizational Culture of Elementary Schools and Their Relation to Inclusive Education |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2019-05-22 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with selected aspects of the organisational culture of elementary schools and their contexts with inclusive education. The thesis compares the individual school to each other in the power of culture and the willingness to accept inclusion. It is wondering if a differently strong culture is reflected in the feeling of teacher certainly and whether it leads teachers to accept inclusion. It focuses on teachers' willingness to accept inclusion based on gender, length of practice, age and frequency of contact with pupils with special educational needs. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51215
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account