dc.contributor.advisor |
Haburajová Ilavská, Lenka
|
|
dc.contributor.author |
Gajdošíková, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:34Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:34Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-21 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44185
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá otázkou celoživotního učení, konkrétně učením v seniorském věku. Tato věková kategorie se již nepotřebuje vzdělávat s cílem získání titulu nebo zís-kání vhodného zaměstnání, ale z důvodů, o kterých pojednává empirická část. V teoretické části se zabýváme celoživotním učením, vzděláváním v seniorním věku a porovnáním s pedagogikou a andragogikou. Zvláště se zaměříme na specifika a formy vzdělávání seniorů včetně nových poznatků oboru gerontagogika. V praktické části práce se zaměříme na důvody a motivy, které vedou populaci, která je již na zaslouženém od-počinku k tomu, že znovu zasedne do lavic s cílem dozvědět se nové poznatky a získat nové dovednosti. Výzkum byl prováděn na Univerzitě třetího věku u studentů oboru po-skytování první pomoci. Zajímalo nás, z jakých důvodů si senioři tento obor vybrali. Jaké důvody a motivy vedou k tomu, že se člověk v seniorním věku rozhodne navštěvovat uni-verzitu právě na lékařské fakultě v oboru první pomoci. Těmto oblastem jsme se věnovali při rozhovorech se "studenty", kteří docházejí na univerzitu s velkým zájmem a touhou být znovu aktivní stejně jako byli při studiu, či v pracovním životě. |
|
dc.format |
69 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
senioři
|
cs |
dc.subject |
celoživotní učení
|
cs |
dc.subject |
gerontagogika
|
cs |
dc.subject |
pedagogika
|
cs |
dc.subject |
andragogika
|
cs |
dc.subject |
univerzi-ta třetího věku
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
zájmové vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
první pomoc
|
cs |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
seniors
|
en |
dc.subject |
lifelong learning
|
en |
dc.subject |
geragogy
|
en |
dc.subject |
pedagogy
|
en |
dc.subject |
andragogy
|
en |
dc.subject |
third age universi-ty
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.subject |
interest education
|
en |
dc.subject |
first aid
|
en |
dc.title |
Motivace seniorů ke studiu U3V ve vzdělávacím programu poskytování první pomoci |
|
dc.title.alternative |
Motivation of Seniors to Study First Aid at U3V |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Kalenda, Jan |
|
dc.date.accepted |
2019-05-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with the issue of lifelong learning, namely with seniority. This age category no longer needs to be educated with a view to obtaining a title or getting a suitable job, but for the reasons, that the empirical part deals with. In the theoretical part, we deal with lifelong learning, senior education and comparison with pedagogy and an-dragogy. Particular attention will be paid to the specifics and forms of senior education, including new knowledge of the field of geragogy. In the practical part of the thesis, we will focus on the reasons and motives that lead the population, who is already in the de-served response to rejoining the benches in order to learn new knowledge and gain new skills. Research was carried out at the Third Age University of First Aid Teachers. We were wondering why seniors chose this discipline. What reasons and motives lead to the fact that a senior citizen decides to attend a university at the First Aid Medical School. These areas have been dealt with in interviews with "students" who attend a university with great interest and desire to be active again as they were in study or in working life. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51203
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
local.subject |
univerzity třetího věku
|
cs |
local.subject |
studijní motivace
|
cs |
local.subject |
universities of the third age
|
en |
local.subject |
motivation to study
|
en |