Syndrom vyhoření a jeho prevence u učitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Kavková, Veronika
|
|
dc.contributor.author |
Pospíšilová, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:32Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:32Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-30 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44152
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na syndrom vyhoření u učitelů. V teoretické části je samostatně rozebrána profese učitele, jaká jsou pozitiva a negativa tohoto oboru. Dále je popsána pracovní zátěž učitelů a její vliv na zdraví. V návaznosti jsem se zabývala problematikou obecně, jaké jsou příčiny syndromu vyhoření, projevy a samotná prevence. V praktické části je za pomoci dotazníků proveden výzkum na základních školách, středních odborných učilištích a gymnáziích. Cílem bylo zjistit, kde se syndrom vyhoření nejčastěji vyskytuje a jak jej poznat. |
|
dc.format |
69 s. (85 027 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
syndrom vyhoření
|
cs |
dc.subject |
stres
|
cs |
dc.subject |
time management
|
cs |
dc.subject |
supervize
|
cs |
dc.subject |
burnout syndrome
|
en |
dc.subject |
stress
|
en |
dc.subject |
time management
|
en |
dc.subject |
supervision
|
en |
dc.title |
Syndrom vyhoření a jeho prevence u učitelů |
|
dc.title.alternative |
The Burnout Syndrome and Its Prevention among Teachers |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hoke, Eva |
|
dc.date.accepted |
2019-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on burnout syndrome in teachers. In the theoretical part the profession of teacher is analyzed separately, what are the positives and negatives of this field. Furthermore, the workload of teachers and its impact on health is described. As a follow-up I dealt with issues in general, what are the causes of burnout, manifestations and prevention itself. In the practical part, the questionnaires are used for research at primary schools, secondary vocational schools and grammar schools. The aim was to find out where the burnout syndrome is most common and how to recognize it. |
|
dc.description.department |
Ústav krizového řízení |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Ovládání rizik |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Risk Control |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta logistiky a krizového řízení |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Logistics and Crisis Management |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Procesní inženýrství |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Process engineering |
en |
dc.identifier.stag |
51160
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-05-15 |
|
local.subject |
psychické vyhoření
|
cs |
local.subject |
prevence (sociální práce)
|
cs |
local.subject |
učitelé
|
cs |
local.subject |
pedagogičtí pracovníci
|
cs |
local.subject |
psychic burn-out
|
en |
local.subject |
prevention (social problems)
|
en |
local.subject |
teachers
|
en |
local.subject |
educationalists
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account