Kulturní identita studentů oboru Sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Skarupská, Helena
|
|
dc.contributor.author |
Rebendová, Anna
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:31Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:31Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44122
|
|
dc.description.abstract |
Předmětem pozornosti diplomové práce je problematika kulturní identity u studentů oboru Sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce se zaměřuje na kulturu, identitu a kulturní identitu, která obsahuje hodnoty, postoje a motivaci. Praktická část objasňuje úroveň kulturní identity studentů na základě dat získaných ze standardizovaného dotazníku HO-PO-MO. S jejich pomocí zjišťujeme hodnotové orientace, životní postoje a úroveň motivačních prostředků, souhrnně rozdíly v úrovni kulturní identity mezi skupinami studentů podle formy studia, ročníku studia a pohlaví. |
|
dc.format |
87 s. (125 542 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
identita
|
cs |
dc.subject |
kultura
|
cs |
dc.subject |
kulturní informace
|
cs |
dc.subject |
mem
|
cs |
dc.subject |
kulturní identita
|
cs |
dc.subject |
hodnotová orientace
|
cs |
dc.subject |
životní postoje
|
cs |
dc.subject |
motivace
|
cs |
dc.subject |
identity
|
en |
dc.subject |
culture
|
en |
dc.subject |
cultural information
|
en |
dc.subject |
mem
|
en |
dc.subject |
cultural identity
|
en |
dc.subject |
value orientation
|
en |
dc.subject |
life attitudes
|
en |
dc.subject |
motivation
|
en |
dc.title |
Kulturní identita studentů oboru Sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.title.alternative |
The Cultural Identity of the Students of Field Social Pedagogy at Thomas Bata University in Zlin |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Karger, Tomáš |
|
dc.date.accepted |
2019-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the issues of the cultural identity in students of the field Social Pedagogy at the Thomas Bata University in Zlin. The thesis focuses on culture, identity and cultural identity, which contains values, attitudes and motivation. The practical part of work clarifies the level of cultural identity of students on the basis of data collected from the standardized questionnaire HO-PO-MO. Through these questionnaires we find out value orientations, life attitudes and the level of motivational means, collectively the differences in the level of cultural identity among groups of students by form of study, year of study and gender. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51124
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account