Protektivní a rizikové faktory resilience na střední škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hladík, Jakub
|
|
dc.contributor.author |
Horňáková, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:31Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:31Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44103
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter a zaměřuje se na protektivní a rizikové faktory resilience u žáků na střední škole. Cílem práce je zjistit, které sociálně-ekologické faktory ovlivňují resilienci žáků středních škol a jaké oblasti školního života jsou pro jejich spokojenost ve škole podporující a rizikové. Teoretická část se věnuje samotnému vymezení pojmu resilience, resilienci v období dospívání a resilienci ve vzdělávání, přičemž klíčové je teoretické vymezení sociálně-ekologického pojetí resilience. Empirická část práce zjišťovala protektivní a rizikové faktory resilience a oblasti školního života za pomocí metody dotazníkového šetření. |
|
dc.format |
92 s. (141 329 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
resilience
|
cs |
dc.subject |
vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
adolescence
|
cs |
dc.subject |
protektivní a rizikové faktory
|
cs |
dc.subject |
sociálně-ekologická perspektiva
|
cs |
dc.subject |
resilience
|
en |
dc.subject |
education
|
en |
dc.subject |
adolescence
|
en |
dc.subject |
protective and risk factors
|
en |
dc.subject |
social-ecology perspective
|
en |
dc.title |
Protektivní a rizikové faktory resilience na střední škole |
|
dc.title.alternative |
Protective and Risk Factors of Resilience in a Secondary School |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hrnčiříková, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis has a theoretical-empirical character and is focused on the protective and risk resilience factors of secondary school students. The main goal of the thesis is to find out, which social-ecological factors influence resilience of the students in secondary school and which areas of school life are supportive and risky for their satisfaction in the school. The theoretical part deals with the definition of the concept of resilience, resilience at the time of adolescence and resilience in education. The key point of the first part is the socio-ecological concept of resilience. The empirical part of the thesis was focused on protective and risk factors of resilience and the area of school life by using the questionnaire survey method. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51102
|
|
utb.result.grade |
A |
|
dc.date.submitted |
2019-04-16 |
|
local.subject |
resilience (psychologie)
|
cs |
local.subject |
středoškolští studenti
|
cs |
local.subject |
psychic resistance
|
en |
local.subject |
secondary school students
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account