Inkluzivní vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Hrnčiříková, Zuzana
|
|
dc.contributor.author |
Dolanská, Kristýna
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:30Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:30Z |
|
dc.date.issued |
2018-11-15 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/44093
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním pohledem asistentů pedagoga. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu inkluzivního vzdělávání a stavem v České republice. Také je zde vztah integrace a inkluze. Dále se definuje pojem inkluzivní škola, jak ji rozeznat, kdo jsou její aktéři a jaké jsou vlivy na úspěšnou inkluzi. V závěrečné části teoretického úseku se zabývá asistentem pedagoga, osobnostními a kvalifikačními předpoklady, metodikou, a především spoluprací s aktéry inkluzivního vzdělávání. Praktická část je stavěna na polostrukturovaném rozhovoru s asistenty pedagoga. Cílem diplomové práce je zjištění pohledu asistentů pedagoga na inkluzivní vzdělávání. |
|
dc.format |
68 s. (23233 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Inkluzivní vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
inkluze
|
cs |
dc.subject |
inkluzivní škola
|
cs |
dc.subject |
asistent pedagoga
|
cs |
dc.subject |
spolupráce s aktéry inkluzivního vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
Inclusive education
|
en |
dc.subject |
inclusion
|
en |
dc.subject |
inclusive school
|
en |
dc.subject |
teaching assistant
|
en |
dc.subject |
collaboration with actors in inclusive education
|
en |
dc.title |
Inkluzivní vzdělávání z pohledu asistentů pedagoga |
|
dc.title.alternative |
Inclusive Education from the Point of View of Teacher Assistants |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Hanková, Magdalena |
|
dc.date.accepted |
2019-05-20 |
|
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with inclusive education from the teacher assistants point of view. The theoretical part focuses on the definition of the concept of the inclusive education and the situation in the Czech Republic. There is also a relationship of integration and inclusion. It also defines the notion of inclusive school system, how to recognize it, who are the main characters are and what are the effects of successful inclusion. The final part of the theoretical section, deals with a teacher's assistant, personality and qualification prerequisites, methodology and above all, cooperation with inclusive education actors. The practical part is based on a semi-structured interview with pedagogical assistants. The aim of this diploma thesis is to find out the view of pedagogical assistants in inclusive education. |
|
dc.description.department |
Ústav pedagogických věd |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Social pedagogy |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Pedagogika |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
51091
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-17 |
|
local.subject |
inkluzivní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
asistenti pedagogů
|
cs |
local.subject |
inclusive education
|
en |
local.subject |
teachers’ assistants
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account