Analýza postupů učitele mateřské školy ve výtvarných aktivitách
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Zaťovičová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:24Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:24Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43959
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá analýzou postupů učitele mateřské školy ve výtvarných aktivitách. V rámci teoretické části je cílem analyzovat postupy učitelek, jak přistupují k výchovně vzdělávacímu procesu při výtvarných aktivitách. Dále jsou zde popsány didaktické strategie, které učitelky používají při procesu vzdělávání. V empiricky zaměřené části diplomové práce jsou upřesněny jednotlivé části výzkumu, charakterizován výzkumný vzorek a popsán způsob a vyhodnocení sběru dat. Výzkumné šetření kvalitativního designu bylo postaveno na metodě nestrukturovaného pozorování, technikou otevřeného kódování. |
|
dc.format |
75 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Učitel
|
cs |
dc.subject |
výtvarná výchova
|
cs |
dc.subject |
postupy učitele
|
cs |
dc.subject |
tvořivost
|
cs |
dc.subject |
Teacher
|
en |
dc.subject |
Art Education
|
en |
dc.subject |
teacher's practices
|
en |
dc.subject |
creativity
|
en |
dc.title |
Analýza postupů učitele mateřské školy ve výtvarných aktivitách |
|
dc.title.alternative |
Analysis of nursery school teacher's practices in children's art activities |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the analysis of the nursery teacher's practices in art activities. In the theoretical part, the aim is to analyze the practices of teachers as they approach the educational process in art activities. There are also described the didactic strategies that teachers use in the process of education. In the empirically oriented part of the thesis, individual parts of the research are specified, the research sample is characterized and the method and evaluation of data collection is described. The research of qualitative design was based on the method of unstructured observation, open coding technique. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50941
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
výtvarné práce
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
handicraft
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account