Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Pokrivčáková, Silvia
|
|
dc.contributor.author |
Zpěváková, Kamila
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:24Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:24Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43955
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má empirický charakter. Jejím cílem je zjišťování názorů učitelů mateřských škol na raný rozvoj bilingvismu dětí na preprimárním stupni vzdělávání. V teoretické části je vymezen základní pojem bilingvismus a jeho typy. Práce se věnuje dětskému bilingvismu, bilingvní výchově a jazykovému vývoji u bilingvních dětí. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu, jehož metodou sběru dat je dotazník předkládán učitelům mateřských škol. Pomocí dotazníku byly zjištěny názory pedagogů na výuku cizího jazyka v mateřské škole. Na základě dat získaných od respondentů byly zpracovány výsledky a doporučení pro ranou výuku cizího jazyka v MŠ. |
|
dc.format |
70 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dětský bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
bilingvní výchova
|
cs |
dc.subject |
institucionální bilingvismus
|
cs |
dc.subject |
bilingvní výuka
|
cs |
dc.subject |
child bilingualism
|
en |
dc.subject |
bilingual education
|
en |
dc.subject |
institutional bilingualism
|
en |
dc.subject |
bilingual education
|
en |
dc.title |
Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Teachers' views on the early development of bilingualism of the pre-school children |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-13 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis is of empirical nature. The goal is to identify the views of teachers and kindergarten teachers on the early development of bilingualism in pre-primary children. The theoretical part defines the essential concept of bilingualism and its types. The work is devoted to child bilingualism, bilingual education and language development in bilingual children. The practical part is devoted to quantitative research, the method of data collection of which is presented to the kindergarten teachers. The questionnaire examined teachers' opinions on foreign language teaching in kindergarten. Based on the data obtained from respondents, results and recommendations for early foreign language teaching in kindergartens were elaborated. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50934
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
výuka jazyků
|
cs |
local.subject |
bilingvní vzdělávání
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
language teaching and learning
|
en |
local.subject |
bilingual education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account