Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku

DSpace Repository

Language: English čeština 

Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku

Show simple item record

dc.contributor.advisor Pokrivčáková, Silvia
dc.contributor.author Zpěváková, Kamila
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:24Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:24Z
dc.date.issued 2018-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43955
dc.description.abstract Diplomová práce má empirický charakter. Jejím cílem je zjišťování názorů učitelů mateřských škol na raný rozvoj bilingvismu dětí na preprimárním stupni vzdělávání. V teoretické části je vymezen základní pojem bilingvismus a jeho typy. Práce se věnuje dětskému bilingvismu, bilingvní výchově a jazykovému vývoji u bilingvních dětí. Praktická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu, jehož metodou sběru dat je dotazník předkládán učitelům mateřských škol. Pomocí dotazníku byly zjištěny názory pedagogů na výuku cizího jazyka v mateřské škole. Na základě dat získaných od respondentů byly zpracovány výsledky a doporučení pro ranou výuku cizího jazyka v MŠ.
dc.format 70
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject dětský bilingvismus cs
dc.subject bilingvní výchova cs
dc.subject institucionální bilingvismus cs
dc.subject bilingvní výuka cs
dc.subject child bilingualism en
dc.subject bilingual education en
dc.subject institutional bilingualism en
dc.subject bilingual education en
dc.title Názory učitelů na raný rozvoj bilingvismu dětí předškolního věku
dc.title.alternative Teachers' views on the early development of bilingualism of the pre-school children
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Petrová, Zuzana
dc.date.accepted 2019-06-13
dc.description.abstract-translated The thesis is of empirical nature. The goal is to identify the views of teachers and kindergarten teachers on the early development of bilingualism in pre-primary children. The theoretical part defines the essential concept of bilingualism and its types. The work is devoted to child bilingualism, bilingual education and language development in bilingual children. The practical part is devoted to quantitative research, the method of data collection of which is presented to the kindergarten teachers. The questionnaire examined teachers' opinions on foreign language teaching in kindergarten. Based on the data obtained from respondents, results and recommendations for early foreign language teaching in kindergartens were elaborated.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 50934
utb.result.grade C
dc.date.submitted 2019-04-18
local.subject mateřské školy cs
local.subject výuka jazyků cs
local.subject bilingvní vzdělávání cs
local.subject kindergartens en
local.subject language teaching and learning en
local.subject bilingual education en


Files in this item

Files Size Format View Description
zpěváková_2019_dp.pdf 3.297Mb PDF View/Open None
zpěváková_2019_op.docx 17.29Kb Unknown View/Open None
zpěváková_2019_vp.pdf 131.9Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account