Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Zycháčková, Magda
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:23Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:23Z
dc.date.issued 2018-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43946
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá problematikou šoku z reality u studentů učitelství pro mateřské školy. Sleduje její nastartování již během souvislé praxe. Cílem práce je zjistit, jestli se šok z reality vyskytuje již v období profesního startu. Práce má výzkumný charakter. V teoretické části je předložena sumarizace teoretických pojmů k vymezení šoku z reality. Výzkumná část se v kvalitativním designu zabývá analýzou dokumentů, kterými jsou reflektivní deníky studentů a rozhovory. Výsledky výzkumu prokázaly existenci šoku z reality již v průběhu souvislé praxe. V práci jsou proto prezentovány skutečnosti, které způsobují šok z reality a následně jsou zpracována doporučení jeho předcházení.
dc.format 75 s. (126 872 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject šok z reality cs
dc.subject studenti učitelství cs
dc.subject souvislá pedagogická praxe cs
dc.subject reflektivní deník studenta cs
dc.subject profesní start cs
dc.subject : reality shock en
dc.subject pre-service teachers en
dc.subject continuous pedagogical practice en
dc.subject reflective student's diary en
dc.subject career start en
dc.title Předcházení šoku z reality u studentů učitelství pro mateřské školy
dc.title.alternative Prevention of reality shock by students of preschool university programme
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Majerčíková, Jana
dc.date.accepted 2019-06-13
dc.description.abstract-translated The Diploma thesis investigates the problem of pre-service nursery school teachers' reality shock and examines it even during the continuous pedagogical practice. The objective is to find out whether the reality shock occurs even in the beginning of professional start. The thesis is based on research. The theoretical part defines terms for reality shock. The research part describes a documentation analysis qualitatively, represented by reflective students' diaries and interviews. The research conclusion proved reality shock occurrence even during the continuous ped-agogical practice. Therefore in the Diploma thesis are presented facts causing reality shock and recommendations how to prevent pre-service teachers' reality shock.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 50918
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-17
local.subject vysokoškolští studenti cs
local.subject odborné praxe cs
local.subject preprimární pedagogika cs
local.subject college students en
local.subject vocational practice en
local.subject pre-primary education en


Files in this item

Files Size Format View Description
zycháčková_2019_dp.pdf 2.612Mb PDF View/Open None
zycháčková_2019_op.docx 18.12Kb Unknown View/Open None
zycháčková_2019_vp.docx 18.52Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account