Analýza práce učitele mateřské školy z pohledu budoucích učitelů
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Wiegerová, Adriana
|
|
dc.contributor.author |
Cibulcová, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:23Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-11 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43944
|
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce má teoreticko - empirický charakter a zabývá se analýzou práce učitele z pohledu budoucích učitelů - studentů oboru učitelství pro mateřské školy. V teoretické části jsou sumarizovány poznatky o učiteli a jeho profesi. Dále je také věnována pozornost profesním činnostem a profesní dráze učitele mateřské školy, ale i důležitosti cvičného či fakultního učitele při pedagogické praxi. V empirické části jsou analyzovány a interpretovány výsledky z kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím obsahové analýzy studentských reflektivních deníků. Z výsledků výzkumu je patrné, že názory studentů na práci učitele mateřské školy jsou kreovány především v průběhu souvislé praxe. |
|
dc.format |
71 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
profesní činnost učitele
|
cs |
dc.subject |
reflektivní deníky
|
cs |
dc.subject |
pedagogická praxe
|
cs |
dc.subject |
teacher's professional activity
|
en |
dc.subject |
reflective diaries
|
en |
dc.subject |
teaching practice
|
en |
dc.title |
Analýza práce učitele mateřské školy z pohledu budoucích učitelů |
|
dc.title.alternative |
Analysis of the work of the teacher in kindergarten from the perspective of future teachers |
|
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Majerčíková, Jana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-14 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis has a theoretical - empirical character and deals with the teacher's work analysis from the perspective of future teachers - students in the field of teaching in kindergartens. The theoretical part summarizes the knowledge of the teacher and his profession. Furthermore, the attention is focused on professional activities and teaching career of the kindergarten teacher. However, it also emphasizes the importance of the practice and the faculty teacher in a teaching process. In the empirical part the results are analyzed and interpreted from qualitatively oriented research which was found out from the analysis of students' reflective diaries. The results of the research show that the views of students on the work of a kindergarten teacher are mainly created during working experience. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Pedagogika předškolního věku |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in Pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50916
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-18 |
|
local.subject |
profese učitele
|
cs |
local.subject |
učitelské kompetence
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
učitelé mateřských škol
|
cs |
local.subject |
teacher career
|
en |
local.subject |
teaching skills
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
preschool teachers
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account