Vybrané otázky sebepojetí učitele mateřské školy

DSpace Repository

Language: English čeština 

Vybrané otázky sebepojetí učitele mateřské školy

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lukášová, Hana
dc.contributor.author Bruštíková, Jana
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:23Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:23Z
dc.date.issued 2018-10-11
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43937
dc.description.abstract Diplomová práce se zabývá vybranými otázkami sebepojetí učitele mateřské školy. Teoretická část byla zpracována se zaměřením na objasnění pojmů týkajících se sebepojetí učitele. Cílem empirické části bylo charakterizovat jednu z klíčových aspektů sebepojetí učitele, a to profesní identitu učitele mateřské školy. Výzkum byl realizován v kvalitativně orientovaném designu s využitím metody analýzy životního příběhu učitelky mateřské školy. Pomocí otevřeného kódování vznikly kódy a kategorie, jimiž se projevuje profesní identita učitelek mateřských škol. Ve výsledcích empirického šetření bylo možné identifikovat vliv silných stránek charakteru na vývoj profesní identity a zaznamenat postupy, jimiž participantky popisovaly vlastní vývoj profesní identity. Z výsledků výzkumu vyplynulo doporučení pro praxi, které je uvedeno v závěru práce.
dc.format 103 s. 147 878 znaků
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject Sebepojetí cs
dc.subject profesní identita cs
dc.subject sebereflexe cs
dc.subject sebevědomí cs
dc.subject Self-concept en
dc.subject professional identity en
dc.subject self-reflection en
dc.subject self-esteem en
dc.title Vybrané otázky sebepojetí učitele mateřské školy
dc.title.alternative Selected questions of teacher´s self-concept in kindergarden
dc.type diplomová práce cs
dc.contributor.referee Wiegerová, Adriana
dc.date.accepted 2019-06-12
dc.description.abstract-translated The diploma thesis deals with selected issues of self-concept of a nursery school teacher. The theoretical part was elaborated with a focus on clarification of terms related to teacher's self-concept. The aim of the empirical part was to characterize one of the key aspects of the self-concept of the teacher, namely the professional identity of the nursery school teacher. The research was performed in a qualitatively oriented design, there was used a method of analysis the life story of the nursery teacher. Codes and categories have emerged through open coding these reflect to the professional identity of teachers. In the results of the empirical survey it was possible to identify the influence of the strong points of character on the development of professional identity and to register the procedures used by participants to describe their own professional identity development. A recommendation for practice was based on the results of research, this recommendation is stated in the conclusion of the thesis.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Pedagogika předškolního věku cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in Pedagogy en
dc.identifier.stag 50907
utb.result.grade D
dc.date.submitted 2019-04-17
local.subject učitelky mateřských škol cs
local.subject sebedůvěra cs
local.subject osobnost učitele cs
local.subject women kindergarten teachers en
local.subject self-reliance en
local.subject teacher personality en


Files in this item

Files Size Format View Description
bruštíková_2019_dp.pdf 2.433Mb PDF View/Open None
bruštíková_2019_op.docx 19.58Kb Unknown View/Open None
bruštíková_2019_vp.docx 18.49Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account