Přírodovědné pokusy pro badatelské strategie vzdělávání v mateřské škole

DSpace Repository

Language: English čeština 

Přírodovědné pokusy pro badatelské strategie vzdělávání v mateřské škole

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiegerová, Adriana
dc.contributor.author Michlíčková, Veronika
dc.date.accessioned 2019-07-04T09:10:22Z
dc.date.available 2019-07-04T09:10:22Z
dc.date.issued 2018-10-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43918
dc.description.abstract Bakalářská práce má aplikační charakter a je zaměřena na využití přírodovědných pokusů v mateřské škole. V teoretické části se pozornost soustřeďuje na charakteristiku dítěte předškolního věku a jeho vnímání přírody, dále na koncepci přírodovědného vzdělávání v kurikulu mateřské školy. Druhá kapitola je zaměřena na prezentaci badatelsky orientované výuky a následně pokusu jako metody vhodné pro bádání dítěte předškolního věku. V praktické části je zpracována sada přírodovědných pokusů, která byla realizována ve vybrané mateřské škole s dětmi předškolního věku. Ověřené pokusy byly evaluovány učitelkou mateřské školy, v jejíž třídě byla sada pokusů zrealizována. Evaluace je podpořena vlastní reflexí autorky. Praktická část obsahuje doporučení pro praxi.
dc.format 110 s. (122 419 znaků)
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
dc.rights Bez omezení
dc.subject badatelsky orientovaná výuka cs
dc.subject přírodovědný pokus cs
dc.subject bádání dítěte cs
dc.subject inquiry-based science education en
dc.subject science experiment en
dc.subject child´s exploration en
dc.title Přírodovědné pokusy pro badatelské strategie vzdělávání v mateřské škole
dc.title.alternative Scientific experiments for inquiry-based strategies of education in kindergarten school
dc.type bakalářská práce cs
dc.contributor.referee Trávníčková, Petra
dc.date.accepted 2019-06-10
dc.description.abstract-translated The Bachelor thesis is an application character and it is focused on the use of science experiments in kindergarten. In the theoretical part, attention is focused on the characteristics of the preschool child and its perception of nature, the concept of science education in the kindergarten curriculum. The second chapter is focused on the presentation of inquiry-based science education and then an experiment as a method suitable for exploration of preeschool child. In the practical part there is a set of science experiments, which was rea-lized in selected kindergarten with preeschool children. Verified experiments were evaluated by a kindergarten teacher in whose class a set of experiments was carried out. The evaluation is supported by the author´s own reflection. The practical part contains recommendations for practise.
dc.description.department Ústav školní pedagogiky
dc.thesis.degree-discipline Učitelství pro mateřské školy cs
dc.thesis.degree-discipline Preschool Teacher Training en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities en
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cs
dc.thesis.degree-program Specialization in pedagogy en
dc.identifier.stag 50870
utb.result.grade B
dc.date.submitted 2019-04-23
local.subject mateřské školy cs
local.subject školní pokusy cs
local.subject přírodověda cs
local.subject přírodopis cs
local.subject kindergartens en
local.subject school experiments en
local.subject natural history en


Files in this item

Files Size Format View Description
michlíčková_2019_dp.pdf 5.153Mb PDF View/Open None
michlíčková_2019_op.docx 17.04Kb Unknown View/Open None
michlíčková_2019_vp.docx 17.80Kb Unknown View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account