Spolupráce mateřské a základní školy pohledem učitelů mateřských škol
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Vyvlečková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:22Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:22Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43908
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko - empirický charakter a zabývá se oblastí spolupráce mateřské školy a základní školy. Cílem bakalářské práce je vymezit terminologii a teoretická východiska z oblasti spolupráce mateřské školy a základní školy a následně sumarizovat poznatky o návaznosti spolupráce učitelů mateřské školy a základní školy a jejich možnostech při přípravě dítěte k povinné školní docházce. Teoretická část bakalářské práce se zabývá vymezením vztahu mezi preprimárním a primárním vzděláváním a vymezením klíčových pojmů souvisejících s problematikou spolupráce mateřské školy a základní školy. Empirická část bakalářské práce se zaměřuje na odhalování výsledků kvalitativně orientovaného výzkumu, který byl realizován prostřednictvím rozhovoru s učitelkami mateřských škol. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit a popsat názory učitelů mateřských škol na spolupráci s učiteli základních škol při přechodu dítěte do základní školy. Výzkumná zjištění poukazují na význam spolupráce při přechodu dítěte z mateřské školy do základní školy zejména prostřednictvím náslechů dětí předškolního věku v prvních třídách základních škol. |
|
dc.format |
54, přílohy: 10 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
spolupráce učitelů
|
cs |
dc.subject |
školní připravenost
|
cs |
dc.subject |
základní škola
|
cs |
dc.subject |
Kindergarten
|
en |
dc.subject |
teachers co-operation
|
en |
dc.subject |
school readiness
|
en |
dc.subject |
basic school
|
en |
dc.title |
Spolupráce mateřské a základní školy pohledem učitelů mateřských škol |
|
dc.title.alternative |
The Kindergarten and Primary School's Cooperation from the Kindergarten Teachers' Point of View |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Lukášová, Hana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-05 |
|
dc.description.abstract-translated |
The Bachelor's Thesis has theoretically - empirical features and it deals with the sphere of co-operation between the kinergarten and primary school. The aim of The Bachelor's The-sis is to define the terminology and the theoretical basis of the co-operation of a kindergar-ten and a primary school and consequently to summarize the findings of the continuity of kindergarten and primary school teachers' co-operation and their opportunities of preparing a child for compulsory school attendance. The theoretical part of the thesis deals with the definition of relation between the pre-school and primary education and the definition of key terms related to the topic of co-operation between kindergarten and primary school. The empirical part of the thesis focuses on the results detection of qualitatively oriented research, which was realized through interviews with kindergarten teachers. The main goal of this research was to find out and describe the opinions of kinergarten teachers regarding the co-operation with the primary school teachers during the transition of a child to a primary school. The research findings point to the importance of co-operation in the transition of a child from kindergarten to primary school, especially through the observation of pre-school children in the first classes of primary schools. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50849
|
|
utb.result.grade |
E |
|
dc.date.submitted |
2019-04-24 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
základní školství
|
cs |
local.subject |
spolupráce
|
cs |
local.subject |
týmová spolupráce
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
elementary schooling
|
en |
local.subject |
cooperation
|
en |
local.subject |
team cooperation
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account