Využití didaktických prostředků k rozvoji jemné motoriky dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Petrů Puhrová, Barbora
|
|
dc.contributor.author |
Zakopalová, Nikola
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43894
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního charakteru. Práce je zaměřena na rozvoj jemné motoriky u dětí předškolního věku prostřednictvím didaktických prostředků. Teoretická část vymezuje pojem didaktický prostředek a pojmy s ním spojené. Dále se zaměřuje na popis vývoje jemné motoriky dítěte. Cílem praktické části práce je vytvoření projektu na rozvoj jemné motoriky dětí předškolního věku prostřednictvím originální sady didaktických pomůcek. Tento projekt byl realizován a evaluován ve vybrané mateřské škole. Z výsledné evaluace projektu byla zpracována doporučení pro praxi v mateřské škole. |
|
dc.format |
62 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
Jemná motorika
|
cs |
dc.subject |
rozvoj
|
cs |
dc.subject |
úchopy
|
cs |
dc.subject |
didaktický prostředek
|
cs |
dc.subject |
didaktická pomůcka
|
cs |
dc.subject |
fine motor skills
|
en |
dc.subject |
development
|
en |
dc.subject |
grips
|
en |
dc.subject |
didactic tool
|
en |
dc.subject |
didactic aid
|
en |
dc.title |
Využití didaktických prostředků k rozvoji jemné motoriky dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
Using of didactic means for the development of fine motor skills of preschool children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Janíková, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This application bachelor's thesis deals with the development of fine motor skills in pre-school children, using didactic tools. The theoretical part first defines didactic tools and related terms and then focuses on fine motor skills, including description of fine motor skills development from the neonatal period to preschool age. The goal of the research part is to design a project aiming to develop fine motor skills, using didactic tools created by the author of the thesis. The project was implemented and assessed in a specific nursery school. Based on the project assessment, recommendations for practical use at the nursery school were made. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50833
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
rozvoj grafomotoriky
|
cs |
local.subject |
jemná motorika
|
cs |
local.subject |
didaktické pomůcky
|
cs |
local.subject |
graphomotorics
|
en |
local.subject |
soft motor activity
|
en |
local.subject |
teaching aids
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account