Práce učitele mateřské školy s literaturou pro děti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Zádrapová, Monika
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43892
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se analýzou práce učitele mateřské školy s literaturou pro děti. Cílem teoretické části je sumarizovat teoretické poznatky vztahující se k literatuře pro děti a možnostem rozvoje čtenářské pregramotnosti. Teoretická část práce definuje literaturu pro děti a vymezuje stěžejní pojmy vážící se k práci učitele mateřské školy s literaturou pro děti, jako jsou literární gramotnost, čtenářská gramotnost a pregramotnost. Popisuje dále gramotně podnětné prostředí i ve vztahu k mateřské škole a představuje možné způsoby práce učitelky mateřské školy vzhledem k rozvoji čtenářské pregramotnosti. Zjistit, jak učitelky pracují s literaturou pro děti v rámci didakticky cílené činnosti v mateřské škole, bylo cílem empirické části bakalářské práce. V empirické části jsou prezentovány výsledky vyhodnocených dat kvalitativně orientovaného výzkumu získaných prostřednictvím participačního pozorování zaměřujícího se na práci učitelek mateřské školy s literaturou pro děti působícími v homogenních třídách s věkem dětí pět až šest let. |
|
dc.format |
74 s. |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
gramotně podnětné prostředí
|
cs |
dc.subject |
literatura pro děti
|
cs |
dc.subject |
reading pre-literacy
|
en |
dc.subject |
literacy environment
|
en |
dc.subject |
literature for children
|
en |
dc.title |
Práce učitele mateřské školy s literaturou pro děti |
|
dc.title.alternative |
The work of a preschool teacher with literature for children |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor´s thesis is of a theoretical-empirical character and deals with an analysis of preschool teacher´s work with literature for children. The aim of the theoretical part of the thesis is to summarize theoretical knowledge regarding literature for children and possibilities of reading pre-literacy development. The theoretical part defines literature for children (or children´s literature) and key concepts connected with preschool teacher´s work with literature for children, i.e. literary literacy, reading literacy and pre-literacy. Furthermore, it describes literacy environment also in relation to kindergarten and presents possible ways of preschool teacher´s work regarding development of reading pre-literacy. The aim of the empirical part of the bachelor´s thesis was to discover how preschool teachers work with literature for children within a didactically targeted activity. The empirical part presents research results of evaluated data of qualitatively oriented research obtained through participatory observation focused on preschool teacher´s work with literature for children within a homogeneous class of children aged between five and six. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50831
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-24 |
|
local.subject |
čtenářská gramotnost
|
cs |
local.subject |
dětské knihy
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
readers' literacy
|
en |
local.subject |
children's books
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account