Dětské otázky v prostředí mateřské školy
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Lukášová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Vaculíková, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43889
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se zabývá otázkami, které děti pokládají v prostředí mateřské školy. Záměrem bakalářské práce je tedy zjistit, jaké otázky děti kladou během didakticky cílených činností. Teoretická část je zaměřena na pojetí dětské otázky v kontextu pedagogické teorie a je zde také stručný přehled zrealizovaných výzkumů v oblasti žákovských a dětských otázek. V praktické části je popsáno výzkumné šetření, které proběhlo ve dvou věkově homogenních třídách, v jedné vybrané mateřské škole ve Zlínském kraji. Závěr práce je věnován interpretaci výsledků výzkumu a odpovědím na výzkumné otázky. |
|
dc.format |
79 s. (117 203 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
předškolní věk
|
cs |
dc.subject |
mateřská škola
|
cs |
dc.subject |
dětská otázka
|
cs |
dc.subject |
komunikace
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
jazyk
|
cs |
dc.subject |
dialog
|
cs |
dc.subject |
rozhovor
|
cs |
dc.subject |
didakticky cílená činnost
|
cs |
dc.subject |
pre - school age
|
en |
dc.subject |
nursery school
|
en |
dc.subject |
children´s question
|
en |
dc.subject |
communication
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
language
|
en |
dc.subject |
dialogue
|
en |
dc.subject |
conversation
|
en |
dc.subject |
didactically targeted activities
|
en |
dc.title |
Dětské otázky v prostředí mateřské školy |
|
dc.title.alternative |
Children´s questions in nursery school environment |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Petrová, Zuzana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with questions which children consider in nursery environment. The aim of this bachelor thesis is to find out what questions children ask during didactically targeted activities. The theoretical part is focused on the conception of the child's question in the context of pedagogical theory and there is also a brief overview of realized research in the area of pupil's and child's questions. The research part is described in the practical part and was conducted in two agehomogeneous classes, in one selected nursery school in the Zlín Region. The conclusion is devoted to the interpretation of research results and answers to research questions. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50828
|
|
utb.result.grade |
B |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
vývoj řeči
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
interview
|
cs |
local.subject |
speech development
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
interview
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account