[NEOBHÁJENO] Didaktické postupy učitele v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Trávníčková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Skřečková, Karolína
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:21Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43885
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce se věnuje didaktickým postupům učitele v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole se zaměřením na organizační formy a výukové metody. Teoretická část práce popisuje vybrané didaktické postupy. Věnuje se také pojmu teacher's beliefs, který je dalším faktorem ovlivňujícím výchovně-vzdělávací proces v mateřské škole. V praktické části práce, která také popisuje realizaci výzkumu skrze hloubkové rozhovo-ry, jsou interpretována výsledná data výzkumu a navržená doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
58 |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
učitelova víra/přesvědčení
|
cs |
dc.subject |
science education
|
en |
dc.subject |
teacher's beliefs
|
en |
dc.title |
[NEOBHÁJENO] Didaktické postupy učitele v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
[NEOBHÁJENO] Didactic practices of a teacher in science education at kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis deals with didactic practices of teacher in science education at kin-dergarten mainly focused on forms of organization and teaching methods. The theoretical part describes selected didactic practices. Work also deals with the concept of teacher's beliefs which is another factor with influence on educational process at kindergarten. In the practical part of the thesis is described process of research through in-depth inter-views. Also there are interpreted results of research and suggested recommendations for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.description.result |
neobhájeno |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50824
|
|
utb.result.grade |
F |
|
dc.date.submitted |
2019-04-26 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account