Podpora přírodovědného vzdělávání dětí v mateřské škole
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Trávníčková, Petra
|
|
dc.contributor.author |
Pavelková, Kristina
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43882
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je aplikačního typu a zabývá se podporou přírodovědného vzdělávání dětí v mateřské škole. V centru pozornosti teoretické části je objasnění přírodovědné gramotnosti, jakožto výsledku přírodovědného vzdělávání. V teoretické části práce jsou vymezena východiska z oblasti přírodovědného vzdělávání, dětských prekonceptů a badatelsky orientované výuky. V praktické části je zpracován projekt, který obsahuje osm přírodovědných aktivit. Tento projekt byl ověřen a realizován ve vybrané mateřské škole ve Zlínském kraji. V závěru je zpracována evaluace projektu a z výsledné evaluace zpracováno doporučení pro praxi v mateřské škole. |
|
dc.format |
66 s. (80 512 znaků). |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
dc.subject |
badatelsky orientovaná výuka
|
cs |
dc.subject |
experiment
|
cs |
dc.subject |
natural science education
|
en |
dc.subject |
inquiry based science education
|
en |
dc.subject |
experiment
|
en |
dc.title |
Podpora přírodovědného vzdělávání dětí v mateřské škole |
|
dc.title.alternative |
Support of science education of children at kindergarten |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this Bachelor Thesis is to analyse natural science education of children in kindergartens. The thesis is composed of two parts: the theoretical and the practical one. The theoretical part examines the natural science literacy resulting from the science education. The concepts presented in the theoretical part cover science education, child pre-concepts and research inquiry based science education. The practical part introduces a project that presents eight natural scientific activities. The project has been applied and completed in a selected kindergarten in Zlin. The results of the project are drawn in the final part as well as the recommendations for the best practices for science education in kindergartens. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50820
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
přírodovědné vzdělávání
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
science education
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account