Využití folkloru ve výtvarné tvorbě dětí předškolního věku
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Vašíková, Jana
|
|
dc.contributor.author |
Doleželová, Helena
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43868
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je vytvoření výtvarného projektu ve vztahu k folkloru, zaměřeného na Valašsko. Ten se skládá z osmi tematických částí a byl aplikován ve vybrané mateřské škole. Bakalářská práce má aplikační charakter a zabývá se předáváním poznatků o formách folkloru pomocí výtvarných činností dětem předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na sumarizaci teoretických poznatků literární rešerše z oblasti folkloru a výtvarné tvorby dítěte. Praktická část představuje projekt, jeho jednotlivé části a následnou evaluaci. Vý-sledkem je vytvoření doporučení pro praxi. |
|
dc.format |
80 s (114 524 znaků) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
folklor
|
cs |
dc.subject |
výtvarný projev dítěte
|
cs |
dc.subject |
lidové tradice
|
cs |
dc.subject |
folklore
|
en |
dc.subject |
child's creative expression
|
en |
dc.subject |
folk traditions
|
en |
dc.title |
Využití folkloru ve výtvarné tvorbě dětí předškolního věku |
|
dc.title.alternative |
The use of folklore in pre-school children´s art work |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Pacholík, Viktor |
|
dc.date.accepted |
2019-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this bachelor thesis is to create art project in a relation to folklore in Wallachia. It consists of eight themes and was applicate in the selected kindergarten. Thesis has an application character and deals with knowledge transfer of folklore forms with a help of art activities for preschool children. The theoretical part is focused on summarizing theoretical knowledge of folklore and art work of a child. The practical part presents the project, its individual parts and subsequent evaluation. The result is a recommendation for practice. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50804
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
batolata
|
cs |
local.subject |
úzkost
|
cs |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
toddlers
|
en |
local.subject |
anxiety
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account