Komiksová tvorba jako prostředek rozvoje literární gramotnosti
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Navrátilová, Hana
|
|
dc.contributor.author |
Bendová, Jana
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:20Z |
|
dc.date.issued |
2018-10-10 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43867
|
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce aplikačního typu se zabývá rozvojem literární gramotnosti prostřednictvím komiksové tvorby v prostředí mateřské školy. V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky z oblasti komiksu v literatuře pro děti, jeho využitelnosti v mateřských školách a samotnou tvorbou komiksu. V praktické části je vytvořena sada komiksů k podpoře rozvoje literární gramotnosti. Prezentován je průběh ověření, na jehož základě je sada komiksů eva-luována. Následně je uvedeno doporučení pro praxi mateřských škol. |
|
dc.format |
59 s. (97 908) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
literární gramotnost
|
cs |
dc.subject |
komiks
|
cs |
dc.subject |
adaptace
|
cs |
dc.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
dc.subject |
text-based literacy
|
en |
dc.subject |
comics
|
en |
dc.subject |
adaptation
|
en |
dc.subject |
reading pre-literacy
|
en |
dc.title |
Komiksová tvorba jako prostředek rozvoje literární gramotnosti |
|
dc.title.alternative |
Comics creation as a means of developing text-based literacy |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Wiegerová, Adriana |
|
dc.date.accepted |
2019-06-10 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor work of application type deals with the development of text-based literacy through comic book creation in the kindergarten environment. The theoretical part summa-rizes the knowledge of comics in literature for children, its usability in kindergarten and the creation of comics. In the practical part is created a set of comics to support the develop-ment of text-based literacy. The course of verification is based on which the set of comics is evaluated. Subsequently there is a recommendation for the practice of kindergartens. |
|
dc.description.department |
Ústav školní pedagogiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství pro mateřské školy |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Preschool Teacher Training |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Humanities |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Specialization in pedagogy |
en |
dc.identifier.stag |
50803
|
|
utb.result.grade |
D |
|
dc.date.submitted |
2019-04-25 |
|
local.subject |
komiks
|
cs |
local.subject |
mateřské školy
|
cs |
local.subject |
čtenářská pregramotnost
|
cs |
local.subject |
comics
|
en |
local.subject |
kindergartens
|
en |
local.subject |
early reading literacy
|
en |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account