Podnikatelský záměr na založení a provozování společnosti na sdílení jízd elektro koloběžek
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Dvorský, Ján
|
|
dc.contributor.author |
Zaoral, Patrik
|
|
dc.date.accessioned |
2019-07-04T09:10:18Z |
|
dc.date.available |
2019-07-04T09:10:18Z |
|
dc.date.issued |
2019-01-07 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/43838
|
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je nastínit postupy a problematiku zabývající se založením a provo-zováním podniku na sdílení jízdu elektro koloběžek. V první části bakalářské práce je prove-den průzkum literárních pramenů týkajících se podniku, podnikání a problematiku s nimi spojenou. Druhá část bakalářské práce je věnována charakteristice realizovaného podniku a jednotlivými analýzami, (PEST, SWOT, Porterova) které zhodnotí potenciál podniku. Infor-mace využité pro následující analýzy jsou podloženy marketingovým výzkumem, kterým se budu zabývat také. |
|
dc.format |
71 s. (97 980) |
|
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
SWOT analýza
|
cs |
dc.subject |
Porterova analýza
|
cs |
dc.subject |
marketingový výzkum
|
cs |
dc.subject |
konkurenceschopnost
|
cs |
dc.subject |
SWOT analysis
|
en |
dc.subject |
Porter's analysis
|
en |
dc.subject |
marketing research
|
en |
dc.subject |
competitivennes
|
en |
dc.title |
Podnikatelský záměr na založení a provozování společnosti na sdílení jízd elektro koloběžek |
|
dc.title.alternative |
Bussines Plan to Create and Run Ride-sharing Company |
|
dc.type |
bakalářská práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Novák, Petr |
|
dc.date.accepted |
2019-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of the bachelor thesis is to outline the procedures and issues dealing with esta-blishment of a company to ride-sharing of the electric scooters. In the first part of the bacha-lor's thesis there is a survey of literaly sources concerning the a company, business and is-sues related to them. In the second part of the thesis is devoted to the characteristic features of the company and analyses (PEST, SWOT, Porter), which will evaluate the potential of the compnay. Information used for following analysis is supported by marketing research that I will deal with as well. |
|
dc.description.department |
Ústav podnikové ekonomiky |
|
dc.thesis.degree-discipline |
Management a ekonomika |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Management and economics |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta managementu a ekonomiky |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Management and Economics |
en |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-program |
Ekonomika a management |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Economics and Management |
en |
dc.identifier.stag |
49989
|
|
utb.result.grade |
C |
|
dc.date.submitted |
2019-05-13 |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account