Model Multimediální výzkumné laboratoře a jejího fungování s využitím principů Design Thinking

DSpace Repository

Language: English čeština 

Model Multimediální výzkumné laboratoře a jejího fungování s využitím principů Design Thinking

Show simple item record

dc.contributor.advisor Armutidisová, Irena
dc.contributor.author Čočková, Romana
dc.date.accessioned 2018-12-17T21:41:35Z
dc.date.available 2018-12-17T21:41:35Z
dc.date.issued 2015-07-10
dc.identifier Elektronický archiv Knihovny UTB cs
dc.identifier.isbn 978-80-7454-810-9
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10563/43772
dc.description.abstract Předkládaná disertační práce za zabývá možnostmi zapojení vysokoškolských studentů do praxe formou participace na reálných zadáních s využitím nových přístupů ve výuce, jakým je například Design Thinking. V teoretické části práce jsou představeny pojmy k tématu, trendy a směry v oblasti vysokoškolského vzdělávání ve vztahu k uplatnitelnosti absolventů na trhu práce, nastavení spolupráce s praxí vysokoškolských institucí u nás i v evropském měřítku, principy designérského myšlení a komparace existujících modelů Design Thinkingu. Ve výzkumné části práce je analyzován současný stav spolupráce s praxí na konkrétní vysoké škole, včetně hodnocení kompetencí a schopností studentů z jejich vlastního pohledu a z pohledu absolventů dané školy. Součástí praktické části i je komparativní analýza současného stavu výuky Design Thinkingu na vysokoškolské úrovni v ČR a výzkumných laboratoří při univerzitách. V projektové části disertační práce jsou navrženy modely Multimediální výzkumné laboratoře, a to v obecné rovině a druhý model pro konkrétní univerzitní pracoviště. Základní myšlenka Multimediální výzkumné laboratoře je založena na tvorbě centra pro propojení výuky s praxí, realizaci praktického výukového předmětu a zároveň vědeckého pracoviště pro studenty i pedagogy vysoké školy. Tento model bude navržen jak na základě sekundárních analýz, tak i primárního šetření u cílových skupin studentů a absolventů vysoké školy, komparativních analýz výuky Design Thinkingu na českých vysokých školách a již existujících laboratoří podobného zaměření v prostředí českého vysokého školství.
dc.format.extent 196
dc.language.iso cs
dc.publisher Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně cs
dc.rights Bez omezení cs
dc.subject design thinking cs
dc.subject spolupráce s praxí cs
dc.subject uplatnitelnost absolventů cs
dc.subject laboratoř cs
dc.subject výzkum cs
dc.subject Design Thinking en
dc.subject University-Business Cooperation en
dc.subject Graduates Employability en
dc.subject Laboratory en
dc.subject Research en
dc.title Model Multimediální výzkumné laboratoře a jejího fungování s využitím principů Design Thinking cs
dc.title.alternative Model of Multimedia Research Laboratory and its functioning using the principles of Design Thinking en
dc.type disertační práce cs
dc.date.accepted 2018-12-03
dc.description.abstract-translated The presented doctoral thesis deals with the possibilities for involvement of university students in practice by means of their participation in the performance of real-life tasks using new approaches in classes, such as, for example, Design Thinking. The theoretical part describes terms related to the topic, trends and directions in the sphere of higher education in relation to the employability of graduates in the labour market, setting of cooperation between higher education institutions and business and industry in our country as well as on a European scale, the principles of design thinking and comparison of the existing models of Design Thinking. The current state of cooperation with practice at a particular higher education institution including the assessment of competences and abilities of students from their point of view and from the perspective of graduates of the given educational institution are analysed in the research part of the thesis. A comparative analysis of the current state of Design Thinking teaching methods used at universities in the Czech Republic and in research laboratories at universities forms part of the practical part. In the project part of the doctoral thesis, models of a Multimedia Research Laboratory are designed, namely a general model and another model designed for a particular university. The fundamental idea of the Multimedia Research Laboratory is based on the establishment of a centre for liaison between education and business and industry, implementation of a practical course unit and at the same time a research unit intended for university students and teachers. This model will be designed in accordance with secondary analyses, as well as in accordance with a primary survey conducted among the target groups of students and graduates of the higher education institution, comparative analyses of Design Thinking teaching methods used at Czech higher education institutions and the existing laboratories focusing on similar issues in the environment of Czech higher education.
dc.description.department Ateliér Reklamní fotografie cs
dc.thesis.degree-discipline Multimédia a design cs
dc.thesis.degree-discipline Multimedia and Design en
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací cs
dc.thesis.degree-grantor Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications en
dc.thesis.degree-name Ph.D.
dc.thesis.degree-program Výtvarná umění cs
dc.thesis.degree-program Visual Arts en
dc.identifier.stag 50855
dc.date.submitted 2018-10-03


Files in this item

Files Size Format View Description
čočková_2018_teze.pdf 2.206Mb PDF View/Open
čočková_2018_dp.pdf 4.642Mb PDF View/Open None
čočková_2018_dp.pdf 1.338Mb PDF View/Open None
čočková_2018_vp.pdf 691.7Kb PDF View/Open None

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Find fulltext

Search DSpace


Browse

My Account