Výslovnostní styly v mluvených rozhlasových reklamních spotech
Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Göttlichová, Marcela
|
|
dc.contributor.author |
Macounová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2010-07-15T17:54:29Z |
|
dc.date.available |
2014-04-20T23:00:29Z |
|
dc.date.issued |
2007-04-20 |
|
dc.identifier |
Elektronický archiv Knihovny UTB |
cs |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10563/4364
|
|
dc.description.abstract |
Cílem diplomové práce je na základě odborné literatury z oblasti mluvené řeči popsat současný stav a stanovit úroveň kultivovanosti projevu vybraných rozhlasových reklamních spotů. Teoretická část práce uvádí stručný přehled poznatků z jednotlivých oblastí mluvené řeči, reklamy a rozhlasu. Těžiště práce spočívá v analýze vybraných rozhlasových reklamních spotů vysílaných v roce 2006 na celoplošných i regionálních rozhlasových stanicích. Závěrečná část přináší zhodnocení výrazových prostředků, kterých současná rozhlasová reklama využívá nejvíce, a současně hodnotí jejich možný vliv na cílovou skupinu. |
cs |
dc.format |
73 s. |
cs |
dc.format.extent |
625230 bytes |
cs |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cs |
dc.language.iso |
cs |
|
dc.publisher |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně |
|
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 20.04.2014 |
|
dc.subject |
Jazyk
|
cs |
dc.subject |
řeč
|
cs |
dc.subject |
výslovnostní styl
|
cs |
dc.subject |
rozhlas
|
cs |
dc.subject |
reklamní spot
|
cs |
dc.subject |
Language
|
en |
dc.subject |
speech
|
en |
dc.subject |
pronunciation locustion
|
en |
dc.subject |
radio
|
en |
dc.subject |
advertising
|
en |
dc.subject |
promotional part
|
en |
dc.title |
Výslovnostní styly v mluvených rozhlasových reklamních spotech |
cs |
dc.title.alternative |
Pronunciation styles in spoken advertising radio spots |
en |
dc.type |
diplomová práce |
cs |
dc.contributor.referee |
Bartošek, Jaroslav |
|
dc.date.accepted |
2007-05-29 |
|
dc.description.abstract-translated |
Describe present status of talking speech and specify the level of an accomplishments spe-ech from different broadcasted advertising parts is the aim of this diploma work. Theoretic part shows a short briefing, pieces of knowledge from each part of talking spe-ech, advertising and radio. The main part of this project is about analyses selected broadcasted promotional parts cho-sen during an year 2006 in full area and local area radio stations. Last part brings assessment of special phrases instruments which radio promotions use a lot these days. There is also classification of their possible effect on the aim group of people. |
en |
dc.description.department |
Ústav marketingových komunikací |
cs |
dc.description.result |
obhájeno |
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/185
|
cs |
dc.parent.uri |
http://hdl.handle.net/10563/220
|
cs |
dc.rights.auth |
IP |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketingové komunikace |
cs |
dc.thesis.degree-discipline |
Marketing Communications |
en |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací |
cs |
dc.thesis.degree-grantor |
Tomas Bata University in Zlín. Faculty of Multimedia Communications |
en |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Mediální a komunikační studia |
cs |
dc.thesis.degree-program |
Media and Communication Studies |
en |
dc.identifier.stag |
4952
|
|
dc.date.assigned |
2007-01-15 |
|
utb.result.grade |
A |
|
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account